Beste,Zoals men weet is de energie heel duur geworden. Wij zijn al een tijdje klant bij luminus. We hebben vorig jaar (2022) een gepeperde afrekening gekregen rond de 1600€ ongeveer. Daarvoor hebben we een afbetaalplan gekregen. Deze zomer waren we op reis, krijg ik een mail van hen met de prijs van de afrekening. Ik schrik me rot want ik was fysiek niet in het land om de meterstanden door te geven. Ze hebben mij niet kunnen vertellen wie dat heeft opgegeven.Dit jaar is de afrekening rond de 2500€ absurd echt waar maarja. Ik bel en krijg een lieve collega Els aan de lijn. Ik leg haar uit dat ik dat bedrag nooit voor 10/10/2023 zal kunnen betalen. Ze zet me in wacht om na te gaan of ik een afbetaalplan kan krijgen. Na 5min te wachten. Krijg ik het antwoord dat een afbetaalplan niet mogelijk is omdat ik er vorig al één had. Normaal moet er 1 jaar tussen zitten waarbij geen afbetaalplan werd toegekend om een nieuwe toegekend te krijgen. Ik krijg de tip om bij het ocmw te gaan horen of bij de sociale dienst van de gemeente. Ik vindt dit toch absurd. Aangezien ze niet veel kon doen, heeft ze mij een betaaluitstel gegeven tot 25/10/2023 maar heb haar gezegd dat ik het tegen dan nog niet afbetaald zal krijgen. Ik wil niet dat ze de stroom komen afsluiten of dat mijn dossier naar de deurwaarder gaat omdat ik niet kan betalen. Vindt het toch een rare regel van luminus. Terwijl dat andere bedrijven meermaals afbetaalplannen toestaan. Is dit de normale werkwijze? Ik doe mijn best om een afbetaalplan te maken maar dat wordt geweigerd. Hebben ze dan liever dat ik niks betaal en zo in de problemen geraak?Heeft iemand dit ook meegemaakt?Groetjes