Terug

Advies en verf voldoen niet

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. C.

Naar: GAMMA (Webshop)

23/01/2021

Beste,Op 29/12/2020 kocht ik een professionele muurverfrol, 2 emmers Gamma Primer 5l en Gamma muurverf 1x dekkend 10l.In de Gamma te Peer, steenweg op Wijchmaal 56, stonden die dag verschillende verven in promotie (Gamma merk en Histor onder andere). Ik heb advies gevraagd aan een medewerker om de beste prijs/kwaliteit verf. Hij zei meteen dat de verf die in promotie stond van slechte kwaliteit was. Ik kon beter meer betalen voor goede verf dan verschillende keren moeten verven met de verf die in promo stond. Hij raadde Gamma 1x dekkend aan als eindlaag. Ik heb zijn advies gevolgd en voor kwaliteit (volgens hem) gekozen en niet voor de korting. In de praktijk bleek echter dat, na de witte primer, er nog 3 lagen van 1x dekkend nodig waren om de muur effectief wit te krijgen. Dit betekent dat ik maar 1 slaapkamer heb kunnen afwerken met 10l verf ipv de drie slaapkamers waarvoor deze hoeveelheid zou toekomen.Omdat ik dus niet toekom met het voorziene budget en verf bij moet gaan kopen hoopte ik op een compensatie.Ik belde vandaag 23/01/2021 naar het algemene nummer 0800 62 610. Na 43 minuten merendeels wachtmuziek kreeg ik te horen dat ze niks konden doen betreft aankopen in de winkel, enkel betreft online aankopen. Daarna belde ik naar de winkel te Peer. Een vriendelijke medewerker luisterde naar mijn probleem. Hij zei zelf nooit die 1x dekkend aan te raden maar steeds de superieur verf en vertelde dat een financiele compensatie nooit kon. Ik legde uit dat ik het advies van de medewerker op 29/12/2020 gevolgd had en dat ik bewust voor duurdere 1x dekkend gekozen had boven de goedkopere promoties. Ik stelde voor , indien een financiele compensatie om elders mijn extra verf aan te kopen niet kon, dat ik het een gepaste compensatie vond indien ik een pot van de (volgens hem betere) superieur verf kon krijgen als compensatie. Ik had €69,99 betaald voor de 1x dekkend en de Superieur verf was 10l + 2l gratis voor €89,99 waarop vandaag een actie was met 30% korting. Hij kon echter geen beslissing nemen over een compensatie en gaf me de baas aan de lijn. Maarten was kort en bondig: hij zou geen pot verf gratis weggeven, er was al 30%korting op. En verf is nooit 1x dekkend ook al staat dat op de pot. Over het minder goede advies van zijn medewerker sprak hij zich niet uit. Enkel dat ik moet betalen voor kwaliteit dus dat ik er niet meer van had moeten verwachten. Hij zei ook nog dat indien ik een klachtenformulier via Gamma België zou invullen dat dat toch via hem zou gaan. Dus dat zou hetzelfde resultaat geven. Vandaar dat ik dit probleem nu via Test Aankoop ingeef hopende om langs deze weg toch nog een oplossing te bekomen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform