Terug

Administratieve kosten voor opzegging domeinnaam

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. G.

Naar: Telenet

11/11/2021

In mijn recentste telenetfactuur werd 15 euro aangerekend bij wijze van administratieve kosten omdat ik mijn domeinnaam heb opgezegd. Ik ga helemaal niet akkoord met deze beslissing. Het zit zo: een paar weken geleden kreeg ik van telenet een mail waarin stond dat Telenet vanaf 2022 geen doorverwijzing naar e-mailadressen met een eigen domeinnaam meer ondersteunt en dat, indien ik mijn domeinnaam wil behouden, ik een andere oplossing moet zoeken. Bovendien staat op de website van Telenet het volgende te lezen:Op 1 juni 2022 stopt Telenet de technische ondersteuning van de e-maildoorverwijzing van een alternatief e-mailadres naar de Telenet-mailbox. Concreet betekent dit dat e-mails die toekomen op je alternatief e-mailadres (@chello.be, @x.telenet.be of @mijneigendomein.be) vanaf 1 juni 2022 niet langer doorgestuurd worden naar je @telenet.be mailbox. Om die e-mails te blijven ontvangen, moet je dus actie ondernemen.Ik heb een e-mailadres met mijn eigen domeinnaam (vb.: jan@peeters.be)Als je geen actie onderneemt, zal je e-mailadres met je eigen domeinnaam (.be/.eu/.com/.net/.org/.info/.name/.biz-domein) gedeactiveerd worden. Wil je dat e-mailadres blijven gebruiken? Dan vind je online heel wat alternatieve oplossingen om die domeinnaam actief te houden.Ik heb dit gedaan door mijn domeinnaam te verhuizen naar een andere registrar. Nu rekent Telenet in mijn laatste factuur kosten aan omdat ik een dienst wil opzeggen die ze zelf in de toekomst niet meer aanbieden. Ik heb dit aangekaart bij de klantendienst van Telenet en kreeg het volgende antwoord: U contacteerde ons in verband met de stopzetting van uw domeinnaam. Echter kunnen wij niet ingaan op u vraag tot correctie van de administratieve kost. Dit wordt ook duidelijk aangegeven op ons site. Ik vind dit echt niet correct. Ik had graag mijn 15 euro administratieve kosten terugbetaald gekregen. Het gaat niet om veel geld, maar wel om het principe.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform