Terug

Administratieve kosten boetes

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. A.

Naar: Avis Belgium (Réservations/Reserveringen)

11/01/2021

Beste,Bij een parkeerovertreding ben ik 3 maal bekeurd door een parkeerwachter. De boetes hiervoor (3 x 30 euro zijn doorgestuurd naar Avis) en werden door hen automatisch betaald. Hiervoor wordt ook 3 maal een administratiekost van 42.35 euro (35 euro + 21 % BTW) doorgerekend. Voor een boete van 90 euro wordt er 230 euro aangerekend. Mooi winstmodel voor Avis, maar dit lijkt me echt wel diefstal. Is dit legaal? Dit betreft een bedrijfswagen en ik heb dus zelf nooit een rechtstreeks contract afgesloten bij Avis.

Berichten (1)

Avis Belgium (Réservations/Reserveringen)

Naar: B. A.

22/01/2021

========= Alstublieft, plaats uw antwoord BOVEN deze lijn =========Beste Klachtenbox Test-aankoop.be, meneer Augustyn, Bedankt voor het contacteren van Avis Budget Group klantenservice. Volgens de algemene voorwaarden te lezen vias:www.avis.be/Algemene-voorwaarden bent u als bestuurder van onze huurauto verantwoordelijk voor het betalen van boetes. Daarvoor worden ook administratiekosten in rekening gebracht.Bij het ondertekenen van de huurovereenkomst tekent u voor akkoord hiervan. Het bedrag van 42.35 voor administratiekosten voor Belgische boetes staat hier op vermeld.In de algemene huurvoorwoorden wordt dit zo omschreven: Hopende u zo voldoende geinformeerd te hebben. Met vriendelijke groet,Jeroen Maassen van den Brink klantenservice ABG benelux team CAUTION: This email originated from outside of the ABG Zipcar - corporate email environment. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe. test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden/test-aankoop.be/klagenrivacy CAUTION: This email originated from outside of the ABG Zipcar - corporate email environment. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform