Terug

Administratieve kost

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

A. V.

Naar: FLUVIUS

29/09/2025

Geqchte;, Op 01/12/2020 werd de installatie van mijn zonnepanelen gekeurd door de firma Electrotest. De keurder bevestigde me dat de nodige documenten meteen naar Fluvius zouden overgemaakt worden. Op 25/11/2024 kreeg ik van Fluvius bericht dat deze documenten nog niet werden ontvangen. Ik heb de ontbrekende documenten opgevraagd bij Electrotest en meteen naar Fluvius doorgestuurd. Op 26/09/2025 kreeg ik volgend bericht van Fluvius: Beste klant, De aanvraag van je lokale productie-installatie is verwerkt. De opvolgingscode van je dossier is G31208417. Omdat je installatie laattijdig werd aangemeld, zijn we genoodzaakt een administratieve kost van € 78,30 excl BTW aan te rekenen (index 2020). Door de indexering kan dit bedrag variëren. Binnenkort ontvang je hiervoor een factuur. De stand van zaken in je dossier kun je steeds online opvolgen via mijn.fluvius.be. Kort daarna kreeg ik een faktuur van 11228€ voor Administratieve kost. Ik weiger op te draaien voor de gebrekkige boekhouding van Fluvius en ben dan ook niet van plan deze faktuur te betalen. Mvg, Alexander Van Agtmael

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: A. V.

29/09/2025

Fluvius - Intern Dag meneer Van Agtmael, Ik heb uw klacht goed ontvangen. Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen. U bent wettelijk verplicht (zie Energiedecreet Art 4.5.1) om uw zonnepanelen binnen de 30 dagen na keuring aan te melden bij Fluvius. Dit staat tevens vermeld op onze website: s:www.fluvius.be/nl/blog/zonnepanelen/zonnepanelen-aanmelden In werkelijkheid geven wij de klanten 3 maanden de tijd om de zonnepanelen te melden. Op 13/05/2024 heeft u de zonnepanelen bij ons aangemeld, maar ze waren al gekeurd op 01/12/2020. U heeft m.a.w. uw zonnepanelen niet tijdig gemeld. Deze laattijdigheid werd correct verwerkt. Er werd dus een administratieve kost omwille van de laattijdigheid aangerekend. Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 29 september 2025 11:46 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Administratieve kost ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform