Terug

Administratiekost na opzeg

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

S. A.

Naar: Easy Life

18/02/2025

Geachte, In bijlage zend ik u het mailverkeer tussen Easy Life en onszelf. Op 5 december is onze opzegperiode voor de poetsdiensten gestart (per mail bevestigd), dit kwam nog overeen met twee poetsbeurten van 4 uur tijdens de maand december '24. De laatste poetsbeurt was op 26 december 2024. Ondertussen was er een rekening binnen voor administratieve kosten van 98 euro, voor het komende jaar 2025 te dekken. Deze rekening diende betaald te worden tijdens mijn opzegperiode, hetzij voor 7 december 2024. Voor het jaar 2024 hadden wij de administratieve kosten al volledig betaald bij aanvang van dat jaar. Aangezien mijn echtgenoot dit betaald had voor de vervaldatum van de factuur van 2025 en er niet bij stilgestaan had dat dit bedrag bestemd was vanaf 1 januari 2025, gingen we ervan uit dat we dit wel terug zouden krijgen aangezien Easy Life op de hoogte was dat we in onze opzegperiode zaten en deze zou eindigen in 2024. In de mails zeggen ze eerst dat dit gecrediteerd gaat worden via de boekhouding, om mij dan twee maanden aan het lijntje te houden, met als antwoord op mijn laatste mail dat ze dit niet terugbetalen. We zijn helemaal geen klant meer vanaf 26 december '24 en betalen dus een heel jaar voor niets, ik vraag me af welke administratieve kosten Easy Life aan ons nog zouden hebben? Bovendien hanteert het poetsbureau sinds januari '25 niet meer deze vorm van administratieve kosten, maar rekenen ze een kost per prestatie per uur en toch hebben ze ons geld nog snel opgeslokt. Wij blijven hier met een zeer wrang gevoel zitten omdat ze ons eerst lieten weten dat we het wel terug zouden krijgen EN ze sinds 2025 helemaal niet meer met een administratieve kost 'op voorhand' werken! Wij weten ook zeker dat, als we hen gemaild zouden hebben voor de vervaldatum van de factuur met als reden 'onze opzeg', ze zelf gezegd zouden hebben dat wij dat niet meer hoefden te betalen, wat iedereen logisch lijkt. Bedankt voor het advies.

Berichten (1)

Easy Life

Naar: S. A.

19/02/2025

Beste, De administratieve kosten die voor de verandering in 2025 aan de orde waren, worden niet berekend per kalenderjaar, maar per 12 maanden na ontvangst van de factuur. De klant ontving haar eerste factuur voor administratieve kosten op 7 november 2023, waardoor deze periode verliep tot 7 november 2024 waarop mevrouw opnieuw een factuur ontving ter betaling van deze administratieve kosten. Daar zij pas een maand later de samenwerking stopzette, zoals ze hieronder aanhaalt, waren wij op dat moment nog niet op de hoogte hiervan waardoor ze deze factuur terecht ontving. Ze betaalden de factuur op 26 november 2024, wat alsook voor deze stopzetting van 5 december is. De beslissing om een overschakeling te maken naar onze nieuwe service bijdrage werd gemaakt op 2 december, alsook duidelijk gecommuniceerd aan onze klanten per mail. Hierin werd duidelijk aangehaald dat de klanten die hun 98 euro reeds betaalden, dit pro-rata als een tegoed zouden ontvangen op hun klantenfiche. Dit tegoed wordt gebruikt om de service bijdrage facturen in 2025 te voldoen. Ook wordt er in deze mail + in de klantenovereenkomst aangehaald dat bij stopzetting door de klant, de administratieve kosten niet worden terugbetaald. Daar zij deze kost nog konden gebruiken als een tegoed. De klant tekende deze klantenovereenkomst, waardoor ze hiermee akkoord ging. Met vriendelijke groeten Lise Team Collections e: klantendienst@easylifedc.be Easy Life Draaiboomstraat 6 2160 Wommelgem (BE) www.easylifedc.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: dinsdag 18 februari 2025 16:31 Aan: Easy Life - Klantendienst klantendienst@Easylifedc.be Onderwerp: Administratiekost na opzeg ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform