Op 2 februari installeerde ik via het self-starter pakket van Telenet een modem en TV Box. Na 2 weken wacht ik nog steeds op de activatie van deze diensten. Hetzelfde verhaal als bij de vele gelijkaardige klachten die ik hier lees: je contacteert de klachtendienst of technische dienst en blijft zonder oplossing achter. Bellen met de (ge-outsourcete) klantendienst van elk groot bedrijf heeft tegenwoordig iets weg van Russische roulette. Alleen heb je hier 1 kans op 6 dat je een stapje vooruit komt.Ook zo bij Telenet. In het beste geval krijg je de boodschap dat ze je dossier zullen escaleren naar de 'achterliggende diensten'.Normaal gezien moet je probleem dan binnen de 48u opgelost worden. Het zijn echter geen 'normale tijden' bij Telenet. Op de website pronkt de boodschap dat men overgeschakeld is op een nieuw IT-systeem, maar dat die switch helaas niet verloopt zoals verwacht. Van een understatement gesproken...Verder lees je dat de wachttijd bij de klantendienst daardoor oploopt. Dit is op z'n zachtst gezegd maar de halve waarheid. De problemen met hun nieuwe systeem zorgt ervoor dat bestaande en nieuwe klanten problemen ervaren met hun producten en vaak uren aan de lijn hangen met de onmondige klantendienst. Je zal maar een zelfstandige zijn die afhangt van deze diensten (hallo, wifi?) om te kunnen werken.Het is duidelijk dat Telenet de switch slecht heeft voorbereid en dat hun 'achterliggende diensten' nu overspoeld worden met 'dringende dossiers'. Ongetwijfeld kloppen deze mensen momenteel lange uren. Dweilen met de kraan open heet dat dan. Ik hoop dat het management dat dit er (wellicht overhaast) doorgejaagd heeft soms een handje komt toesteken.Officieus krijg je overigens te horen dat je als klant best niet in dat nieuwe systeem terechtkomt. Intussen blijft Telenet zijn diensten verkopen alsof er niets aan de hand is.Dit neigt stilaan naar bewuste misleiding van klanten. Uitsmijtertje: ik probeerde tezelfdertijd mijn vader te helpen die niet meer op zijn 'Mijn Telenet' geraakt en Streamz wil opzeggen. In plaats daarvan zijn ze er bij Telenet in geslaagd om zijn digicorder te deactiveren. Maar geen nood, er werd een dossier voor geëscaleerd. Dus ik kan m'n vader geruststellen dat hij binnen de 48 uur geholpen is.Groeten van een licht geïrriteerde klant