Beschrijving van het geschilDe digitale meter werd ons dmv chantage verplicht. Toen we wilden opladen werd dit niet op de kaart gezet, zodat we binnen moesten komen in het kantoor. Dat geld kregen we NIET terug tenzij we een afspraak zouden maken voor een digitale prepaidmeter. ( dus ter vervanging van de budget met kaarten ) Er werd per mail EN mondeling bevestigd en gegarandeerd dat we het prepaid systeem zouden behouden.14 dec 22 werd de meter vervangen, maar blijkbaar niet op connectie getest en we kregen dus geen login.Na een week hebben we een telefoontje gepleegd waar een medewerker zei dat er geen connectie was met onze meter, wsl omdat er een te zwak signaal was, dus zou men bellen om een technieker op afspraak te sturen die dan een extra zender zou plaatsen of een nieuwe meter.Er is echter nooit een afspraak gemaakt.Ook zei deze man dat de tussentijdse fakturen zouden volgen , hoewel we uitdrukkelijk hebben gezegd dat wij dit niet wensen. De 85 eu voor gas zou herberekent worden, zei hij nadat hij met de fakturatie had gebeld, omdat dit te hoog was met wat we ervoor oplaadden op de kaart.Een herberekening hebben we eveneens nooit gekregen.We hebbben er ook op gehamerd dat we geen tussentijdse fakturen willen maar een prepaid , ASAP liefst.Volgens iemand in het kantoor van Deurne zouden er geen extra zenders geplaatst worden , geen technieker langskomen maar zou fluvius weekelijks ( eens) proberen contact te makenHet kon zelfs wel 6 maand duren.Iemand anders aan de tel , zei men 3 maand , weer iemand anders vroeg waarom er geen technieker kwam ( dat weet IK niet , ik werk daar niet namelijk), en de laatste aan de tel scheepte me boertig af met we gaan het hierbij laten mr M ... terwijl ikzelf heel beleefd en kalm uitleg vroeg. Deze kon hij niet geven dus dan maar 'we gaan het hierbij laten ' .Halverwege 22 kwam ook iemand van fluvius, zogezegd de meterstanden opnemen , maar toen ik hem fotos zag maken schuin voor de meters en op 4 meter afstand, vroeg ik hem hoe hij de meterstand ging aflezen op die foto. Toen bleek dat hij situatiefotos moest maken van de meterkasten voor het plaatsen van digitale meter in de ( toen) toekomst. Dus ook hier alweer bedriegerij door niet meteen aan de deur te zeggen wat hij kwam doen.Deze week nog het probleem voorgelegd aan een installateur van digitale meters , die aan het werk was bij mijn moeder ( ookal dmv chantage, nu digataal hangen of volgende week geen elek meer , letterlijk die woorden) Deze man snapte mijn probleem niet , nooit over gehoord , hem onbekend. Terwijl Fluvius nochtans aangeeft in brieven mails en telefoons dat het door externe firma's wordt opgevolgd..Dus ...** slotfaktuur met budgetmeter is onterrecht want werd nooit vooraf iets over gezegd en wij betalen wat we opladen. Tevens staat op zowel de gas alselek slotfaktuur .. verbruik 0kwh!! dus betalen voor 0 verbruik is op zen minst raar.** tussentijdse fakturen willen we absoluut niet zoals we verschillende keren duidelijk vermeld hebben , mondeling aan tel, op kantoor en in mails .** digitale prepaid doet het niet zoals beloofd op mail en op kantoor** Malafide praktijken om binnen te komen en chantage om digitale meters te hangen.Wat is het antwoord van het energiebedrijf ?**op de slotfaktuur , ... dat er interne afrekeningen worden gemaakt en indien deze te laag zijn , moet er bijbetaald worden.''Bij een budgetmeter maken wij elk jaar een interne jaarafrekening, indien over de jaren te weinig werd opgeladen tov het verbruik dan wordt dit op de slotfactuur nog in rekening gebracht.''Dit werd en wordt nergens gezegd of aangekondigd. Er wordt publiciteit gemaakt met geen onverwachte slotfaktuur voor de prepaidmeter.**Wij verwachten dat de slotfaktuur 0 wordt aangezien alles betaald werd via het oplaadsysteem.** Dat de prepaid meter ZSM ( als in enkele weken niet maanden) werkt als prepaid. Eventueel andere meter extra zender of op zen minst een technieker die ter plaatse het probleem komt onderzoeken en oplossen.** Dat men de tussentijdse fakturen weglaat en er een slotfaktuur wordt gemaakt van wat verbruikt is, als de meters werken zoals ze moeten.