Terug

Account geblokkeerd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. S.

Naar: VINTED

21/02/2024

Beste,Vorige maand, donderdag 18/1 wilde ik op Vinted borstvoedingspads online zetten. Deze had ik het jaar voordien gekocht op Vinted maar bleven ongebruikt, ongeopend (en dus nieuw met rekening) in de kast liggen. Ik trok een foto van het product en ik kreeg dadelijk een melding van Vinted dat het artikel niet weerhouden werd. Er stond geen feedback bij dus ik dacht dat het misschien ging om de foto op de verpakking (een borstvoedende vrouw waarvan de borst dus gedeeltelijk te zien is). Ik nam de foto vanuit een ander opzicht en zette deze terug online. Hierop kreeg ik een melding dat mijn account definitief geblokkeerd werd. Deze keer kreeg ik wel feedback, nl. dat het hoorde bij de onveilige producten. Ze gaven zelf voorbeelden van onveilige producenten nl. piercings, producten voor IFV, medicijnen, medische hulpmiddelen, sanitaire producenten (met als voorbeeld tampons en maandverband,...). In mijn ogen was dit geen sanitair product (omdat ik dacht dat sanitaire te producenten met intieme zones te maken hadden) en was het niet medisch, maar het was misschien wel een merk dat andere medische zaken verkocht. Nu, deze feedback kwam pas nadat mijn account geblokkeerd was. Dus toen was het te laat om het product te verwijderen, niet meer online te zetten,...Misschien had ik dus moeten wachten op feedback na de eerste keer. Maar ik heb nog nooit een melding gehad van iets dat niet verkocht mocht worden, dus het was zelfs niet in mij opgekomen dat ik voor deze actie geblokkeerd zou worden.Mijn fout dat ik het snel snel wou online zetten.Ik kon dus bezwaar indienen, dit heb ik gedaan. Hierop kreeg ik het bericht dat ze hun mening niet bijstellen.Ik heb de indruk dat dit antwoord standaard was. Als ik persoonlijk vraag naar de reden in eigen woorden, mogen de medewerkers niet antwoorden, of verwijzen ze naar diegene die de beslissing heeft gemaakt. Ik heb de indruk dat ze zelf niet weten waarom mijn account geblokkeerd is.Ik begrijp echt dat een account geblokkeerd wordt bij illegale verkopen, herhaaldelijke fouten,... maar dit is echt de eerste keer keer dat ik een melding krijg. Met dan nog een product dat ik via Vinted gekocht heb.Je mag dan wel ondergoed verkopen, kolven,... maar dit niet. Dat gaat er bij mij niet zo goed in.Ik heb terug contact opgenomen met de klantendienst (een keer of 6), maar dit zijn of standaard antwoorden, of verwijzingen naar hun voorwaarden. Maar ik mis een gespreken en open communicatie. Ik heb ook contact openomen met legal@vinted.fr en legal@vinted.co.uk. Ze zeggen dat ze me al een antwoord gegeven hebben, maar dit is nog niet in mijn inbox verschenen. Ik kreeg van hen ook de vraag om ze te beoordelen qua klantvriendelijkheid omdat mijn probleem opgelost zou zijn. Maar dit is dus niet het geval.Het zou ook begrijpelijk zijn dat ze mijn account enkele dagen blokkeren, maar definitief?!Ik heb heel wat positieve reviews en zou graag mijn spullen terug kunnen verkopen.Ik heb via deze weg al een klacht ingediend, maar krijg enkel standaardberichten.Alvast bedankt om mijn klacht te bekijken!

Berichten (2)

VINTED

Naar: L. S.

21/02/2024

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: L. S.

22/02/2024

Hi,With this message, we confirm receipt of your email.We will reply as soon as possible.Kind regards,Brigita Vinted


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform