Terug

Account geblokkeerd

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. R.

Naar: ZALANDO

17/12/2025

Geachte heer/mevrouw, Op 12 december 2025 werd mijn Zalando-account het slachtoffer van ongeautoriseerde toegang. Via mijn account werd zonder mijn toestemming een bestelling geplaatst met gebruik van mijn Zalando-cadeaubon ter waarde van €89,95. Ik heb deze bestelling onmiddellijk geannuleerd en het incident direct gemeld bij hun klantendienst. Mij werd bevestigd dat de cadeaubon correct werd teruggestort, waardoor ik ervan uitging dat de situatie volledig was opgelost. Tot mijn verbazing werd mijn account vervolgens door Zalando zelf geblokkeerd, met als reden “ongewone activiteiten”. Dat deze veiligheidsmaatregel werd genomen, begrijp ik volledig. Na meerdere contacten met hun klantendienst werd mij expliciet meegedeeld dat: Ik een nieuw Zalando-account diende aan te maken en dat de waarde van mijn cadeaubon naar dit nieuwe account zou worden overgezet. Ik heb deze instructies nauwgezet opgevolgd. Nadien werd mij echter meegedeeld dat een overdracht van de cadeaubon toch niet mogelijk zou zijn, zonder dat een alternatieve oplossing werd aangeboden. Hierdoor ben ik op dit moment de waarde van €89,95 kwijt, ondanks dat ik geen enkele fout of nalatigheid heb begaan.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform