Terug

accomodatie is niet wat ik had geboekt

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. B.

Naar: BOOKING.COM

14/09/2020

Beste, Ik boekte een bungalow die werd verhuurd op camping Le Roptai in Ave et Auffe in België. Toegekomen op de bestemming bleek het geen bungalow te zijn, maar een oude aftandse caravan die bovendien heel vies was. Niet alleen was alles doodop versleten, het was er in weken niet meer gepoetst en de warmwatergeiser lekte water op de micro-oven en koelkast en was bovendien niet reglementair geplaatst, wat een risico inhield voor CO² vergiftiging en kortsluiting met brand als gevolg. ik heb onmiddellijk gebeld naar Booking Brussel, maar kreeg als antwoord dat de verhuurster mijn boeking niet wou annuleren. Maar omdat wij in tijden van Covid niet in zo'n smerig kot wilden verblijven, zijn wij weg gegaan. Ik heb aan booking.com in Nederland op 26 augustus 2020 een aangetekende brief gestuurd met 2 bladzijden gedetailleerde uitleg over de mankementen met bijgevoegd 22 foto's op A3 formaat om mijn beweringen te staven. Het enige dat ik tot nu toe heb ontvangen is een berichtje op mijn telefoon dat de verhuurster mijn geld niet wil terug geven. Maar ik wil dat booking mijn geld terug geeft, want zij hebben een caravan verhuurd onder noemer van familiebungalow, die dan verder totaal niet voldoet aan de minimum vereisten inzake veiligheid en hygiëne. Booking zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de foto's omdat die door verhuurders worden geplaatst, maar ik vind dat booking moet nagaan of de accommodatie wel degelijk strookt met de foto's. Anders kan je foto's van een villa plaatsen en de mensen op een hooizolder te slapen leggen. Ik wil mijn geld, € 420 terug, want ik heb de rest van onze vakantieweek in andere accommodaties moeten logeren en die ook nog eens moeten betalen. Ik wil ook dat booking deze verhuurder schrapt uit hun aanbiedingen voor er ongevallen gebeuren of mensen er ziek worden.

Berichten (3)

E. B.

Naar: BOOKING.COM

02/10/2020

Geachte Booking.com.Ik stuur u nu de brief die ik aangetekend heb verstuurd, samen met 22 foto's om te tonen in welke lamentabele toestand dit verblijf zich bevindt.Het wordt hoog tijd dat u eens antwoord, zo niet zie ik mij genoodzaakt mijn bijstandsverzekering te contacteren om u voor de rechtbank te dagen.Eveneens zal ik mijn volgende vakanties bij u moeten annuleren, gezien u niet garandeert dat een verblijf er uit ziet zoals de foto's die u publiceert.

E. B.

Naar: BOOKING.COM

02/10/2020

Geachte boeking.comZie naar de foto's wat een gedrocht jullie durven verhuren onder de noemer van BUNGALOW.

E. B.

Naar: BOOKING.COM

29/10/2020

Beste Booking. Ik heb van Thomas V. van booking een mail gekregen dat jullie contact hebben opgenomen met de verhuurder met de mededeling dat zij het pand in deze staat niet meer mag verhuren via jullie site. Maar intussen heeft ook de camping haar hetzelfde opgelegd. Verhuurster heeft daarop besloten de accommodatie niet meer te verhuren, maar om de caravan te verkopen. Allemaal goed en wel, maar ik wil wel mijn € 420 terug, hetzij van haar, hetzij van jullie, want ik heb mijn verdere vakantie elders moeten huren en dat heeft veel geld gekost omdat er overal maar plaats voor 1 of 2 nachten was en ik dus nergens kon genieten van een langere verblijfsduur korting.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform