Terug

Accomodatie bij betaling duurder dan aanbieding

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Z. V.

Naar: BOOKING.COM

05/07/2022

Beste, Op 27 juni boekten we een accommodatie gelegen in Verona voor de nacht van 28 op 29 juni. Op Booking.com stond deze geadverteerd, met onze Genius 3 korting, voor €54. Na het afrekenen zagen we plots dat het te betalen bedrag naar €85,50 was veranderd. Hierbij hebben we enkele screenshots genomen en de klantendienst gecontacteerd. We hebben zelf proberen uit te pluizen wat er is misgegaan en of we zelf iets over het oog hadden gezien, dus probeerden we nogmaals een nacht te boeken, maar voor de volgende nacht dan (de accommodatie heeft maar 1 kamer). We volgden alle stappen, en bij de laatste stap, vlak voor het betalen, staat er plots: 'je betaalt vandaag op Booking.com: €85,50', echter dit staat klein bovenaan, terwijl onderaan nog steeds vetgedrukt naast de 'Reserveer nu' knop staat: '€98 (doorstreept) €54 inclusief belastingen en toeslagen'. Op stap 2 staat er ook een prijsopbouw, hier staat: 'Oorspronkelijke prijs: €98,00 Genius korting: -€9,50 Booking.com betaalt: -34,20 Totaal (incl. belastingen en toeslagen): €54,30'. Het komt er dus op neer dat het bedrag dat Booking.com zou betalen, opeens niet meer afgetrokken wordt van het totaalbedrag. We boeken al jaren onze reizen via booking.com, we hebben onze Genius level 3 ook door vele hotels te boeken via hun, en nooit hebben we zoiets gezien, dat de prijs plots veranderd bij het betalen. Jammer genoeg hadden we het nu dus te laat door en de betaling was al gebeurd. Annuleren was ook niet meer mogelijk, enkel met volledige betaling (van €85,50 natuurlijk). Uiteindelijk krijgen we antwoord van klantendienst waarbij ze vragen achter een screenshot met meer informatie over de situatie. Ook hadden ze onmiddellijk al een 'tegemoetkoming' klaar om €25 tegoed op onze Wallet te storten. Hierbij hebben we een screenshot gestuurd met de geboekte kamer waar de prijs van €54 bij staat. Uiteraard was dit niet voldoende voor hun, ze verwachtten een screenshot van dezelfde boeking waar de lagere prijs getoond staat, alsook de maaltijden die inclusief waren, aantal gasten, dezelfde data, hetzelfde kamertype, dezelfde voorwaarden. Het probleem hierbij is dat de accommodatie maar 1 kamer heeft, die natuurlijk 'uitverkocht' wordt vertoond op de site (omdat wij die net geboekt hebben), dus kunnen wij geen screenshot meer maken met diezelfde datum met de verlaagde prijs. Ik heb hierna dan de screenshots doorgestuurd die ik maakte van de boeking van de dag erna, omdat hier hetzelfde rare prijsverschil bij opdook, met de vraag of ze hiervoor een verklaring hadden. We kregen als antwoord dat dit niet voldoende was om het door te kunnen geven aan de verantwoordelijke afdeling omdat het niet dezelfde datum had, en kregen we voor de vierde keer de aanbieding om akkoord te gaan op hun tegemoetkoming. Pogingen om tot een terugbetaling te komen van het hun verschuldigde bedrag is onbegonnen werk omdat wij hun niet het, m.i. onmogelijke, bewijs kunnen leveren dat zij verwachten. Ze stellen steeds de tegemoetkoming voor om de zaak voor zichzelf snel te kunnen af ronden, en daarbij wat extra centjes te kunnen afsnoepen. Ik weet ook dat het verschil niet groot is tussen het verschuldigde bedrag en de tegemoetkoming, maar het lijkt mij dat het bedrag van de tegemoetkoming een soort van ‘fixed price’ is dat Booking.com aanbiedt bij alle klachten. Ik kan inzien dat sommige klachten een groter prijsverschil hebben en de aangeboden €25 een klap in het gezicht is voor de klant. Ik hoop met deze klacht dat Booking.com de klacht serieus neemt, hun verantwoordelijkheid neemt en ons het verschuldigde bedrag teruggeeft. Met vriendelijke groeten


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform