Beste Eneco,Wat een knoeiboel is dit, zeg! Twee van uw medewerkers hebben me na wekenlang(!) heen-en weer gemail (omdat u niet te bereiken blijkt per telefoon!!) gezegd dat mijn voorschotbedrag naar beneden zou worden aangepast.Ik ben het intussen kots-, maar dan ook kotsbeu om telkens opnieuw mijn verhaal te moeten doen. En dan nog blijkt het jullie niet te lukken mij op een duidelijke, juiste manier te informeren, laat staan te helpen.Maar goed, nog maar eens de feiten: Ik werd begin december klant bij jullie. Ik laat jullie kort nadien weten dat ik geen werkende toegang heb tot de online klantenzone. Ik kan dus niets terugvinden ivm mijn contract en het bedrag op mijn factuur. Eneco stuurt blijkbaar ook geen overzicht daarvan via een ander kanaal waardoor ik dus totaal in het ongewisse bleef. In januari stel ik tot mijn verbazing vast dat er een absurd hoog voorschotbedrag wordt aangerekend. Dit bedrag werd nooit eerder gecommuniceerd, en ik kan dat omwille van de online toegang die nog steeds niet werkt (1 maand na melding...) ook niet zelf wijzigen. Inmiddels is het mij al duidelijk dat bij Eneco op een enorme knoeiboel ben gestoten. Dat en de onmogelijkheid om u op een vlotte manier te kunnen contacteren maken dat ik beslis mijn contract te beëindigen. Bij uw concurrent slagen ze er blijkbaar wel in om mij voor het ingaan van mijn contract een duidelijk overzicht te geven van mijn contract en van mijn voorschot. Bovendien is dat voorschot een duidelik te verklaren bedrag, gebaseerd op mijn verbruik. Goede afspraken maken goede vrienden: uw manager mag het inkaderen en op z'n bureau zetten op een plek waar hij/zij het duidelijk kan zien...Uw medewerkers melden me ergens eind januari dat het voorschotbedrag zou worden verlaagd naar 55EUR (zowel via Facebook als per mail). In februari stel ik vast dat er nog steeds niets veranderd werd. Ik kan daarnaast zelf ook nog altijd niet (!) online terugvinden vanwaar dat absurd hoge bedrag komt, laat staan dat ik het zelf zou kunnen wijzigen.Ik vernam van een van uw medewerkers dat dat zou liggen aan een technisch probleem ivm de klantenzone. Ik kan niet bewijzen dat dat niet klopt, maar inmiddels is mijn vertrouwen in Eneco zo ver gezakt dat ik het moeilijk vind om u zomaar te geloven. Ongeacht of u mensen bedriegt, of gewoon incompetent bent, heb ik het nu echt helemaal gehad met Eneco.Ik diende klacht in bij de ombudsdienst en weiger klaar en duidelijk jullie idiote voorschotten te betalen. Ik wil niet dat een bedrijf dat op zo'n ontransparante en onduidelijke manier werkt als Eneco bij mij in de schuld zou staan. God alleen weet dan immers of, laat staan wanneer, ik zou worden terugbetaald, en of het dan zou lukken om dat correct te doen. Afgaande op de hoeveelheid en de aard van de klachten tegen jullie op de website van TestAankoop, vertrouw ik jullie voor geen meter meer. Jullie lijken echt wel met grote problemen te zitten in jullie manier van handelen naar jullie klanten toe.Ik wil daarom dat u me bij het aflopen van mijn contract per 28/2 laat weten wat mijn verbruik is, en me een totaalfactuur bezorgt. Ik zal u dan zelf tijdig en correct uitbetalen. Het is niet mijn schuld dat u eenzijdig beslist om disproportionele voorschotten te vragen, heel moeilijk te bereiken bent, en mij vervolgens op geen enkele manier blijkt te kunnen helpen met mijn nochtans simpele vragen. Ik wens daar op geen enkele manier voor gestraft te worden, noch door een buitenproportioneel deel van mijn maandinkomen aan jullie te moeten afstaan, noch door mogelijk te worden gegijzeld omdat een of andere bureaucratisch gedrocht (waarvan ik dus niet zeker bent dat het wel ter goeder trouw handelt) geld van mij in zijn bezit heeft.Als afsluiter wil ik enkel nog zeggen dat ik echt niet begrijp waarom dit zo ver is moeten komen. Bij uw concurrenten is het ongetwijfeld ook druk, maar bij de bedrijven die ik contacteerde zodra het me duidelijk werd dat ik geen klant meer wilde blijven bij Eneco, werd ik stuk voor stuk wel helder geïnformeerd. Misschien kan u uw managers eens op kijkstage sturen? Eneco kan er maar wel bij varen...