Terug

Absurd traag internet via Tadaam

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. S.

Naar: Tadaam

25/06/2023

Beste,Twee maand geleden nam ik een Tadaam Platinum abonnement, t.w.v. €60 per maand. In dit abonnement had ik recht op:- Een Tadaam router- Een Tadaam TV box- Ongelimiteerd internet, aan 100MbpsNa betaling wordt de Tadaam router en TV box via de post opgestuurd en zou ik mijn internet abonnement moeten kunnen activeren.Na pas anderhalve week, hoewel ze een leveringstermijn van 3 dagen garanderen, werd mijn Tadaam geleverd. Toen ik (die zelf IT'er ben) de Tadaam wou installeren, liep het een na het ander fout.1. De Tadaam positioning app, om de router op de meest optimale plaats te plaatsen werkte niet.2. Om mijn Tadaam abonnement te activeren moet je een code aanvragen via je persoonlijke account pagina, maar deze code werkte niet. Ik heb contact moeten opnemen met de support dienst, en pas na de 3 dagen konden ze zelf het probleem oplossen. Er was iets aan hun kant fout gelopen.3. Eenmaal ik eindelijk internet had, testte ik zelf even de internet snelheid. Resultaat: 18Mpbs in plaats van 100Mbps. Ik nam opnieuw contact op met de Tadaam support dienst. Die stuurden me van het kastje naar de muur en hielden me een maand (!) aan het lijntje. Als finale antwoord kreeg ik van de support dienst: Het blijkt dat Tadaam niet de gepaste oplossing is voor u.Tadaam gebruikt een technologie waarbij het ontvangst van mobiele data heel belangrijk is. Deze is niet op elke locatie optimaal, en Tadaam kan daar moeilijk iets aan doen. Ik heb daar alle begrip voor.Maar,Nadat Tadaam toegaf dat ik dus nooit mijn 100Mbps snelheid zal halen, vroeg ik hen vriendelijk om mijn abonnement te downgraden naar Standaard, hun laagste abonnement t.w.v €40 per maand. Hierbij krijg je ook recht op de router en TV box, maar is de maximale snelheid 30Mbps.Het leek mij ook een kleine commerciële dienst om voor de voorbije maand het verschil van €20 terug te betalen, gezien ik nooit meer dan 25Mbps heb mogen ontvangen.Tadaam dacht daar anders over. Zij vonden niet alleen dat ik geen recht had op een financiële compensatie, maar wachtte ook met het downgraden van het abonnement tot 1 dag (!) na de automatische maandelijkse vernieuwing, waardoor ik opnieuw €60 kwijt was. De betaling gebeurt namelijk via credit kaart.Ik voel me bedrogen.Ondertussen zit ik nog steeds met een belachelijk internetabonnement waarbij mij TV stilvalt als ik terwijl iets op de GSM opzoek. Elke dag rond 12u 's middags valt het internet uit, en hetzelfde gebeurt rond 17u. Thuiswerken is onmogelijk, want de verbinding is niet betrouwbaar en online meetings zijn gewoon niet werkbaar. Dat, terwijl ik hiervoor €60 per maand heb betaald.Ik vraag de volledige terugbetaling voor maand Mei en Juni.Tadaam, het idee is goed, maar de technologie staat nog in zijn kinderschoenen. Ze gebruiken het mobiele netwerk van Telenet, dat in vergelijking met concurrent Proximus niet performant genoeg is voor dergelijke infrastructuur.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform