BesteBedankt om de mail te bezorgen.Ik heb net mijn mailbox nog even gecheckt en vind geen enkele mail van haar terug.Jammer dat mevrouw tot op heden nooit zelf met ons rechtstreeks contact op nam.Mevrouw geeft aan dat we al meer dan 6 maanden gesloten zijn geweest, dat klopt helemaal niet.Voor de periode van de eerste lockdown heeft elk lid dat doorbetaalde een compensatiebon gekregen.We hebben daar meermaals over gecommuniceerd via onze nieuwsbrieven en andere kanalen.Het enige wat ze moesten doen was hiervoor langskomen op de club en meedelen hoe ze dit liefst geregeld zagen.Voor de betaling in november konden wij in eerste instantie niets regelen.Wij werd pas helemaal op het einde van oktober op de hoogte gesteld dat we moesten sluiten, alle betaalopdrachten waren op dat moment al vertrokken.Aanpassing en tegenhouden was ook helemaal niet mogelijk.Voor december hebben we aan de leden voorgesteld om sowieso max de helft van hun abonnementskost in rekening te brengen en dan verder te kijken als we meer duidelijkheid hadden.Waarom? Omdat we dat half november moesten beslissen en we helemaal niet wisten (en nog niet weten) wanneer we weer open mogen.We kunnen toch moeilijk leden niet laten betalen als de kans bestond dat we eventueel 10 of 13 december weer open zouden mogen zoals eerst werd geinsinueerd.Momenteel moeten we ook weer het volgende overlegcomité afwachten in de hoop meer duidelijkheid te krijgen.Pas als we weten wat er beslist is boven ons hoofd, pas dan kunnen we zelf in eer en geweten en correcte beslissing nemen.Ondertussen blijven we communiceren naar onze leden met regelmatige updates.Ook vreemd dat net deze mevrouw nu met een klachtenbrief komt.De maanden juni, juli, september, oktober waren we open en geen enkele van die maanden betaalde ze correct.Op geen enkele herinnering reageerde ze. Eigenlijk hadden we deze klante moeten doorverwijzen naar het incassobureau, maar gezien dat vooral voor het lid veel extra kosten met zich meebrengt doen we dit liever niet.Misschien moeten we daar iets strikter en strenger mee zijn naar de toekomst en moeten we ook beginnen met aanmanings- en herinneringskosten en nalatigheidsintresten aan te rekenen.Maar nu neemt ze de eerste de beste gelegenheid te baat om te proberen geld terug te eisen en gooit er nog wat extra maanden bovenop.Hadden wij dan al die maanden dat ze niet betaalde een klachtenbrief naar jullie mogen sturen?? Had u ons dan ook geholpen?Ik merk dat het eerste jaar van het abonnement op 7 januari 2021 stopt. Ik heb er alvast voor gezorgd dat dit niet automatisch wordt verlengd.Want ook hiervoor kregen we van mevrouw of haar zoon nog geen opdracht maar op die manier kunnen ook geen verdere incasso's meer aangeboden worden.Met gezonde en sportieve groetenKurt - Team Snap Fitness IngelmunsterPS: Graag wil ik van de gelegenheid gebruik maken om te vragen of u ons ook verder kan helpen.Wij blijven namelijk van de verhuurder, leasingmaatschappij, bank, en tal van andere leveranciers maandelijks betalingen binnen krijgen.Kunnen wij op basis van dezelfde redenering en argumentatie hier ook vragen dat ze ons dit alles kwijtschelden en terugbetalen?Alvast dan bij voorbaat voor uw advies.