Terug

Abonnement van UGC

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: UGC Belgium

01/06/2018

PAS OP IEDEREEN UGC BELGIQUE ZIJN OPLICHTERS!!! Vorig jaar ben ik een abonnement bij hen aangegaan. Omdat het mij heel leuk leek om op regelmatige basis naar de bioscoop te gaan en omdat het voordelig was/leek als student. Maar schijn bedriegt ze maken reclame van betaal maar liefst 18,90 euro per maand! Maar voor ik het wist had ik een jaarabonnement getekend en moest ik de volledige som in 1 keer betalen! Wat als student zijnde voor mij niet mogelijk was om dit in 1 keer te betalen. In maandelijkse sommen zou dit wel mogelijk geweest zijn.Ik had hen toen verschillende mails gestuurd met de vraag of het mogelijk was om op maandelijkse basis te betalen! Omdat ik het volledige bedrag niet ter beschikking had. Maar tevergeefs kreeg ik geen antwoord terug op deze mails! Ik heb daarom de eerste twee maanden 18,90 euro betaald. Maar omdat ik het volledige bedrag moest betalen moest ik extra kosten betalen, die heb ik dan ook betaald! Uiteindelijk hebben ze mijn kaart volledig geblokkeerd en kwam ik op een zwarte lijst terecht. Resultaat je kunt uw kaart niet meer gebruiken en je bent het volledige jaarbedrag verschuldigd. Dus uiteindelijk heb ik 1 maand er van kunnen genieten en daarna niet meer.Ik heb er toen niets meer van gehoord en dacht van het zal wel niets meer zijn. Dus 1 jaar later dacht ik van wat als ik het nog eens probeer. Dus vandaag contacteer ik hen met de vraag of het mogelijk is om mijn kaart terug te heractiveren en om een abonnement te kiezen met maandelijks te betalen ipv het volledige bedrag. Zeggen ze mij ja je moet eerst je schuld betalen van vorig jaar (volledige bedrag). Pas dan kan ik uw abonnement terug heractiveren en nieuw abonnement aanmaken. Dit terwijl ik niets meer gehoord had van openstaande betalingen! Is dit niet bij wet verplicht?! Ik heb tot op heden nog steeds geen antwoord ontvangen op de toen destijds gestuurde mails. Ik dacht dat alles in orde was en afgehandeld. Maar ja schijn bedriegt dus nu zou ik eerst mijn schuld moeten betalen terwijl ik van de 12 maanden maar 1 maand heb gebruikt. Ik heb geen aanmaningen gehad van betaling noch antwoord op toen verstuurde mails! Ik vind hun manier van het abonnement promoten zeer slecht en onduidelijk! Zelfs op het randje van oplichten in de vorm van valse reclame. Zelfs bij de inschrijving via de website staat er abonneer voor 18,90 euro. Maar wanneer je je uiteindelijk geabonneerd hebt staat de verrassing op je te wachten! Ik vind dat ze dit duidelijk moeten weergeven wat je uiteindelijk moet betalen bij de inschrijvingen voor dat je uw abonnement tekent. Ik vind hun communicatie daarover heel onduidelijk! Daarom informeer ik bij Test Aankoop of dat het verloop van deze zaken wel wettelijk en in orde zijn? Want ik denk dat ze nalatig zijn bij het inschrijven en dat ze op voorhand voor je tekent moet vermelden hoeveel het uiteindelijk gaat kosten. Verder trekt de klantenservice ook op niets want ze antwoorden niet eens op uw mails. Dus ik waarschuw iedereen pas op voor dat je een abonnement aangaat bij UGC! Ze mogen dringend iets doen aan hun klantenservice en ik vind dat ze beter moeten communiceren over het abonnement! Ik vind het een spijtige zaak want ik als student ging graag naar de bioscoop! Na dit weet ik niet meer of ik ooit nog een voet binnen zet bij UGC!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform