Terug

Abonnement stopgezet Orange beweert van niet en blijft facturen sturen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. O.

Naar: Orange

17/11/2020

Ik zette mij abonnement stop om naar Telenet over te stappen. Er werd hiervoor een Easyswitch code gebruikt. Het abonnement werd stopgezet op 20/10/20. Op aanraden van een andere voormalige Orange abonnee heb ik nog eens zelf gebeld naar Orange om na te gaan of dit was gebeurd. De medewerker beweerde dat TV en internet nog actief was en zei dit via hun webformulier stop te zetten. Dit heb ik ook gedaan op 21/10/20. Via mail werd dit ook bevestigd en de modem werd teruggestuurd via de post. Ik heb ook gevraagd om een slotfactuur te sturen. Dit is tot op heden niet gebeurd. Orange is onbereikbaar. Er is geen e-mailadres waar je schriftelijk klacht kan doen, en als je belt zit je in een kluwen van doorschakelen en van de lijn gesmeten te worden zonder ook de kans om een medewerker te spreken. Als je dan al een onbeleefde medewerker te pakken krijgt dan zeggen ze doodleuk dat je niet hebt stopgezet ook al zeg je hen dat je bewijs van hen hebt (2 e-mails). Ze vermelden ook dat zij het niet kunnen stopzetten want het probleem ligt bij Telenet. Telenet heeft echter alles netjes doorgegeven op de gewenste datum en het is ook nog eens door mezelf stopgezet via hun eigen en enige (!) platform. Dit soort maffiapraktijken waar je facturen krijgt voor een dienst die je al 3 keer hebt stopgezet (Easyswitch, Orange webformulier en telefonisch) en de onmogelijkheid om ook maar iets van bewijs te kunnen mailen of contact te maken leiden niet naar een oplossing. Orange weigert het abonnement stop te zetten en een slotfactuur te sturen. Ongehoord. Ondertussen krijg ik nu ook aanmaningen en boetes. Ik heb het niet gecontesteerde bedrag betaald. Ik eis stopzetting, een slotfactuur en schadevergoeding van 50 euro voor het nodeloos gebel en de frustratie.

Berichten (2)

G. O.

Naar: Orange

08/12/2020

Beste,Ik heb nog steeds geen aangepaste facturen ontvangen, noch een eindafrekening. Enkel credit nota's die onduidelijk zijn en slaan op facturen die nooit mochten verzonden worden. Gelieve een correcte afrekening te maken vanaf de officiele stopzettingsdatum, met inbegrip van de bedragen die reeds aan u werden betaald.

G. O.

Naar: Orange

17/12/2020

BesteOrange blijft maar facturen sturen. Op 7 december voor een bedrag rond 25 euro, nu weer voor 8 euro. Steeds met verwijzing naar de factuur van november en voor een periode waarin ik geen abonnement meer had. Gelieve een correcte afrekening te sturen, met daarin duidelijk het te betalen bedrag tot 22 oktober, de bedragen die ik te veel heb betaald en terugstorting van het te veel betaalde bedrag. Er wordt ook geen rekening gehouden met creditnota's en het computersysteem zit vol (bewuste?) fouten zodat medewerkers niet op de hoogte zijn van wat hun collega's doen. Het duurt 1 maand om een correctie van een factuur te krijgen en dan is het weer een vraag tot betaling.Vandaag weer 3 keer gebeld, 2 keer op wacht gezet en dan van de lijn gegooid. Derde keer betutteling door een werknemer die niet eens het dossier begreep en die ook de lijn heeft toegegooid. Deze vermelde echter wel dat eind december een nieuwe factuur op komst is. Non-communicatie is blijkbaar nu de strategie om ex-abonnees te ontmoedigen hun geld terug te krijgen en extra geld af te troggelen.Vriendelijke groetenGokhan


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform