Terug

Abonnement Plopsa duplicaat onterecht weggegeven

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. H.

Naar: PLOPSALAND

19/08/2023

Beste,op 18/05/2023 heb ik een abonnement voor mij en voor mijn dochter gekocht voor Plopsaland. Op 08/07/2023 Krijg ik een mail om mijn dochter te bedanken voor haar bezoek aan Plopsa Antwerpen Station. Ik ben nergens in die tijd daar geweest dus heb ik gevraagd hoe zij is binnengeraakt. Hierna is bevestigd dat de mama, mijn ex-partner, een duplicaat heeft aangevraagd en zo voor 5 euro aan een abonnement is geraakt. Ik heb uitdrukkelijk, in verschillende mails rond 12/07/2023, gevraagd aan jullie om het duplicaat nietig te laten maken. Ook heb ik gevraagd voor een oplossing zodat beide ouders zelf een abonnement kunnen betalen voor onze dochter zodat we hier geen discussie of restricties op hebben welke dat zou zijn. Klantendienst heeft sindsdien geen enkel antwoord meer gestuurd.Ondertussen heeft mijn ex-partner nog steeds niets betaald aan mij voor het abonnement en krijg ik opnieuw een mail om mijn dochter te bedanken voor haar bezoek aan Plopsaland De Panne. Niet alleen kan ik dit niet aangeven als Diefstal, ondanks dat dit exact is wat het is, maar jullie hebben een grove fout gemaakt en geven duplicaten weg van eigenaars zonder de juiste controle te doen. Zijn jullie volledig losgeslagen? Aangezien er in Belgie meer ouders uit elkaar gaan dan samen blijven, ga ik ervan uit dat ik niet de eerste ouder ben met dit probleem?Jullie mogen het abonnement van mijn dochter en duplicaat stopzetten alsook mij vergoeden voor dat abonnement! Geef mij desnoods een aangetekende brief waarmee ik binnen in het park kan, dan kunnen jullie tenminste niet meer de fout maken om een ongeldig duplicaat weg te geven!

Berichten (4)

PLOPSALAND

Naar: D. H.

24/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

PLOPSALAND

Naar: D. H.

24/08/2023

Beste heer Hantson,De reden waarom onze klantendienst u tot hiertoe geen antwoord heeft bezorgd, is eenvoudig. Het is namelijk niet onze policy om tussen te komen bij familiale conflicten.Zoals u terecht stelt maakt het gebruik van het abonnement op naam van uw dochter Nora geen diefstal uit, noch maken wij een grove fout door het geven van een duplicaat. Het abonnement werd namelijk correct betaald en rechtsgeldig aangegaan. Het is niet aan ons om de toegang te weigeren aan uw dochter indien zij vergezeld wordt door uw ex-partner.Wij zijn zeker niet volledig losgeslagen en worden effectief zelden tot nooit geconfronteerd met dergelijke vragen, toch zeker niet in de vorm van een klacht via Test Aankoop.Aangezien u betaald heeft voor het abonnement, kunnen wij wel ingaan op uw vraag om het abonnement per direct stop te zetten. Tot een terugbetaling van het abonnement kunnen en zullen wij echter niet overgaan. Laat u ons weten indien wij effectief het abonnement dienen stop te zetten?Met vriendelijke groeten,SamuelRodenbachJuniorLegalCounselPlopsaSamuel.Rodenbach@plopsa.bewww.plopsa.comLegalDisclaimer

D. H.

Naar: PLOPSALAND

27/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

D. H.

Naar: PLOPSALAND

27/08/2023

Dag Samuel,voor een klantendienst heb je wel lef om op deze manier te antwoorden op een fout die jullie hebben begaan. Wanneer ik het abonnement voor mijn dochter heb aangekocht was dit toch mijn eigendom neem ik aan? Of wil je beweren dat er een juridische basis is om een 6 jarig meisje eigenaar te maken van een abonnement waarvan een voogd de betaling heeft uitgevoerd? En aangezien je nu wel kan reageren wanneer dezelfde vraag, die al 3 maanden in je kast ligt stof te vangen, enkel beantwoord wordt wanneer deze via testaankoop komt, heb ik duidelijk het juiste kanaal gekozen. Jullie zijn niet alleen onbeleefd en onbehulpzaam, maar volgens mij en mijn advocaat ook niet wettelijk in orde. In mijn mails heb ik gevraagd voor een oplossing voor de situatie, en hierbij kan ik enkele opties bedenken. Het is alleen bizar hoeveel moeite jullie doen om dit absoluut niet te willen rechtzetten. Voor iemand die niet tussenbeide wil komen in een gezinssituatie, doen jullie enorm veel moeite om de situatie gespannen en ontspoord te houden. Zolang dit niet opgelost is, blijven die spanningen, en dus ook de vraag om dit recht te zetten, komen.- Optie 1 verwijder het rijksregisternr van mijn dochter uit je systeem (dat is volgens mij sowieso al niet GDPR in orde als vereiste onder een bepaalde leeftijd). En bijgevolg vervang de kaart in je systeem door een nieuwe zodat het duplicaat niet meer geldig is. Zo kan mijn ex partner volgende keer gewoon zelf een kaart aankopen- Optie 2 schrap mijn dochter haar abonnement en betaal me deze terug. Dan kan ik een nieuwe laten maken zonder bijgevoegde rijksregisternr, welke ik perfect kan weigeren om in het systeem te laten invoeren. - Optie 3 annuleer het duplicaat en leid je personeel op om deze enkel uit te geven wanneer de eigenaar, met bewijs van eigendom, deze kaart mag uitgeven. Alvast bedankt voor de medewerking en spoedige oplossing,David


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform