Beste,Op 15/4/2023 kocht ik online bij Krëfel een computerconfiguratie om zelf te assembleren. Deze werd op 18/04/23 geleverd. Ik stelde vast dat ik constant fouten kreeg. Bij verder nazicht bleek één van de twee latjes ram-geheugen van het merk Corsair defect. Ik begaf mij op 22/04/23, zoals de verkoopsvoorwaarden stipuleren, naar het verkoopspunt te Ninove. Hier kon men mij niet onmiddellijk helpen. De onderdelen worden door een andere firma verkocht, zijnde Tones. Het personeel wist niet wat ze moesten doen. Ik mocht op eigen kosten naar Tones rijden in Gent om de latjes te wisselen. Hier was ik niet mee akkoord. Ik moest op maandag 25/04/23 terugkomen gezien ze de contactpersoon bij Tones niet konden bereiken. Op 25/04/23 wist men nog steeds van niets. Na lang bellen en zoeken mocht ik de latjes afgeven. Ze zouden ze opsturen. Op 29/04/23 neem ik contact op met de winkel in Ninove. Ze kunnen mij niet zeggen wanneer ik nieuwe latjes ga krijgen. Deze moesten eerst naar de hersteldienst. Ik deel hen mee dat dit onderdeel niet hersteld kan worden en moet vervangen worden maar dit levert niets op. Op 3/05/23 neem ik opnieuw contact op met de winkel in Ninove. Hier deelt men mij plots mee dat 'herstelling' 3 tot 4 weken kan duren. Wanneer ik hen meedeel dat zoiets bij Tones de dag zelf vervangen wordt kunnen ze me niet antwoorden. Men verwijst me door naar de klantendienst. Hier deelt men mij mee dat dergelijke herstelperiode abnormaal is en dat ik op 04/05/2023 zal gecontacteerd worden door een manager om een oplossing te zoeken. Op 04/05/23 hoor ik niets van Krëfel.Op 05/05/23 bel ik om 13.40 uur terug naar de klantendienst. Men laat mij weten dat ik dezelfde dag nog door een manager zal gecontacteerd worden. Omdat ik om 16.40 uur nog steeds niet opgebeld ben neem ik zelf opnieuw contact op met de klantendienst. Hier word ik te woord gestaan door een zekere Wendy. Zij deelt mij nu plots mee dat ik niet zal gecontacteerd worden door een manager omdat deze wel andere dingen te doen hebben. Volgens haar moeten de latjes opgestuurd worden naar een erkend herstelcentrum omdat Krëfel geen DOA overeenkomst heeft met Krëfel. Zij kan mij niet zeggen hoe lang dit alles zal duren en verwijst mij door naar de website om de herstelstatus op te volgen. Hieruit wordt ik echter niets wijzer. Ik vraag haar ook of de garantieperiode voor alle gezamenlijk aangekochte onderdelen dan ook zal verlengd worden gezien ik hier met een niet werkende computer zit. Hierop krijg ik geen antwoord. Had ik de onderdelen rechtstreeks bij Tones gekocht, dan had men de latjes gekocht en vervangen. Bij Krëfel lukt dit blijbaar niet. Dergelijke 'herstel' termijn is totaal buiten proportie. Bovendien krijg ik tegenstrijdige informatie en ben ik na twee weken nog niet wijzer hoe het zit met de herstelling / vervanging.