Terug

Abnormaal hoog verbruik

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

P. D.

Naar: De Watergroep

13/05/2025

Betreft: Betwisting van factuurnummer FAK242585060 van 29/05/2024 Geachte mevrouw/heer, Op 29/05/2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 668,05 Ik heb op 5/6/2024 het klachtenformulier op uw website ingevuld omdat ik deze factuur betwist wegens een abnormaal hoog waterverbruik. Aangezien ik op 4 juli 2024 nog steeds geen reactie had ontvangen i.v.m. deze klacht heb ik telefonisch contact met uw diensten opgenomen. Zoals u kan zien in bijlage heb ik meerdere keren moeten bellen en werd ik van het kastje naar de muur gestuurd tot er uiteindelijk op 7/1/2025 iemand van De Watergroep is langs geweest om te controleren of wij geen lek hadden. Intussen had ik ook al een aanmaning tot betaling van uw diensten en één van Modero ontvangen. Hiervoor heb ik telkens na ( opnieuw ) telefonisch contact uitstel tot betaling gekregen tot het dossier volledig behandeld was. De medewerker die hier op 7 januari was heeft geen lek gevonden en heeft ons toen gezegd dat hij het zou doorgeven aan de Watergroep zodat die ons verder op de hoogte konden brengen. Vrijdag 2 mei laatstleden kreeg ik van Modero opnieuw een factuur van 787,15€ met de melding dat ons dossier werd afgesloten door De Watergroep. Tot op heden hebben wij van uw diensten echter niets meer gehoord, noch telefonisch, noch schriftelijk, noch per mail. Ik heb opnieuw contact opgenomen met uw diensten en daar kreeg ik te horen dat u niets meer kan zeggen over ons dossier aangezien het afgesloten is. Na een telefoontje aan Modero werd mij verzocht alles nog eens op mail te zetten en zij zouden dan verder contact opnemen met jullie. Ik heb dit onmiddellijk gedaan ( 5/5/2025 ) maar tot op heden alweer nog geen antwoord ontvangen. U begrijpt dat wij helemaal niet tevreden zijn met deze gang van zaken. Wij hebben een verbruik dat dubbel zo hoog ligt dan de voorbije jaren terwijl er niets veranderd is in de huiselijke situatie én er ook geen lek is. Wij zouden dus echt wel graag weten wat de oorzaak dan wel kan zijn. We vinden het bovendien niet kunnen dat wij ook moeten opdraaien voor de dossier- en nalatigheidskosten terwijl er ons bij elk contact met de Watergroep steeds gezegd is dat wij niets moesten betalen zolang onze klacht niet was behandeld. Dat de behandeling van die klacht zo lang heeft geduurd is tenslotte niet onze schuld. We zijn intussen bijna een jaar verder en we staan nog nergens. Ik betwist die factuur dan ook nog steeds en vraag u om een degelijke verklaring voor dit hoge verbruik. Ook het kwijtschelden van de nalatigheidskosten lijkt mij niet meer dan redelijk Met vriendelijke groet, Patrick Dhollander

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 30 mei 2025

De Watergroep

Naar: P. D.

11/09/2025

Geachte heer Hollander Vooreerst onze excuses voor het late antwoord op uw klacht van 13 mei. U geeft in uw klacht aan dat u een verhoogd waterverbruik heeft vastgesteld. Wij hebben uw verbruiksgegevens laten uitlezen en hierbij vastgesteld dat er sprake is van een continu verbruik in de periode van 17 april 2023 tot en met 8 maart 2024. In de bijlage vindt u een overzicht van deze registratie. Vanaf 9 maart 2024 is het verbruik opnieuw genormaliseerd. Vermoedelijk werd op die datum een herstelling uitgevoerd of een toestel vervangen/gecontroleerd. Tijdens het controlebezoek van onze technieker op 7 januari 2025 werd inderdaad geen lek meer vastgesteld, aangezien het verbruik toen al langere tijd genormaliseerd was. Wij verzoeken u ons uiterlijk op 11 oktober 2025 per kerende e-mail te informeren of er op 9 maart 2024 een herstelling werd uitgevoerd, en ons in dat geval de nodige bewijsstukken te bezorgen. Pas nadien kunnen wij uw dossier verder onderzoeken. In afwachting van de verdere afhandeling blijft uw dossier bij Modero voorlopig geblokkeerd. Met vriendelijke groet Sandra Bauwens ● klachtencoördinator 02 238 96 99 ● 0473 48 86 29 ● www.dewatergroep.be Postadres: De Watergroep, PB 20102, B-1101 Scanning Vind ons op Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: dinsdag 13 mei 2025 16:31 Aan: Klachtendienst De Watergroep klachtendienst@dewatergroep.be Onderwerp: Abnormaal hoog verbruik ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform