Beste,Op 1/10/2020 betrok ik dit appartement als huurder. De watermeterstand was genoteerd door een expertisebureau samen met de vorige huurder, aangezien de meter niet makkelijk bereikbaar is, keek ik deze niet na. Ook toen 2 maand later de uitnodiging kwam om mijn jaarlijkse meterstand door te geven, ging ik hier niet op in, aangezien mijn meterstand pas 2 maanden oud was.Toen ik afgelopen november (13 maand na datum) echter mijn meterstand wou doorgeven, kreeg ik de melding dat er iets niet klopte. Na een telefoontje bleek dat ik volgens de gegevens een verbruik had van 900m³ op 13 maanden tijd.Bij nazicht door een loodgieter is er nergens sprake van een lek. Ook Pidpa kwam ter plaatse om de meter na te kijken en bevestigde dit.Sinds ik hier woon is er op geen enkel moment gewerkt aan de loodgieterij van dit appartement of dit gebouw. Sinds 30/10 j.l. heb ik mijn verbruik op regelmatige basis nagekeken en blijkt dat zeer normaal te zijn (een kleine 4m³ per maand). Ik ben als enige bewoner hier gedomicilieerd en heb 50% van de tijd 2 jonge kinderen die bij me wonen. Wij zijn geen groot-verbruikers van water, nooit geweest. Bij navraag zou de vorige huurder een verbruik gehad hebben van 17m³/jaar, wat me extreem weinig lijkt voor een gezin van 3. Nu blijkt dat er van een lek geen sprake is, krijg ik van Pidpa de boodschap het is niet aan ons om te bewijzen dat u dat water verbruikt heeft, het is aan u om te bewijzen dat u dat niet hebt gedaan. Zolang er geen bewijs is zal u de 6500 euro moeten betalenIk weet alleen dat er in dit appartement slechts 4 kranen zijn (+ die van de wasmachine) die geen van allen lekken. Zelfs mocht dit wel het geval zijn, kwam ik niet aan 900m³. (volgens de website van Pidpa verbruikt een lekkende kraan op jaarbasis ongeveer 35m³)Na berekening (gegevens internet: stromende kraan heeft ongeveer een debiet van 600l/uur) blijkt dat ik gedurende 62 dagen de kraan permament volledig open zou moeten zetten om 900m³ water te verbruiken. Dat is uiteraard niet het geval.Nooit ben ik langer dan 5 dagen na elkaar afwezig geweest, dus ook hier kan er niets onoverkomelijks hebben plaatsgevonden.Vooral nu er, na een bezoek van de meteropnemer van Pidpa en mijn eigen loodgieter, geen sprake is van een lek, noch van een lopende WC of een kapotte klep van de boiler, is de hulpvaardigheid van Pidpa plots ver te zoeken. Voor hun is het een uitgemaakte zaak: als geen van deze zaken aan de orde zijn, dan heb ik het water verbruikt. Ook al is iedereen het er over eens dat dit quasi onmogelijk is. Aangezien ik geen toegang heb tot de gegevens van Pidpa, weet ik ook niet hoe het verbruik van de vorige huurder er over de voorbije jaren uitzag, noch hoe het verbruik van de andere huurders eruit ziet. Ik kan wel een verklaring van de loodgieter vragen dat hij hier geen werken heeft uitgevoerd, maar dat biedt nog steeds geen bewijs.Ik voel me als kleine consument gevangen. Ik weet dat hier sprake moet zijn van een fout, maar momenteel ben ik degene die ervoor opdraait.