Terug

Abnormaal hoge waterfactuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. A.

Naar: De Watergroep

20/09/2019

Beste,Heb zonet op datum van 19 september 2019 telefonisch contact opgenomen met De Watergroep omtrent een zeer hoge waterfactuur voor mijn 85-jarige moeder. Zij woont nog alleen in het ouderlijke huis, en heeft een normaal waterverbruik van gemiddeld historisch tussen de 15-25 m³/jaar. Nu de laatste factuur is 138 m³ voor periode van 7/09/2018 tem 9/09/2019. Dit door een laat vastgesteld ondergronds lek, ondertussen hersteld. Bij mijn telefonisch contact kunnen jullie blijkbaar niets doen, zelfs momenteel de voorschotfactuur die nu op 258,03 € gezet is ipv 48€ kan pas aangepast worden na doorgave van nieuwe meterstand vanaf 10 oktober. Wat betreft abnormaal verbruik kunnen ze volgens de telefonist helemaal niets doen volgens de procedure.Mijn moeder woont voorlopig nog alleen en moet rondkomen met een weduwe pensioentje, U begrijpt dat zij geschokt is van deze hoge waterfactuur en volledig van slag is momenteel.Alvast bedankt om mij hierover te willen informeren wat de verdere mogelijkheden zijn.Met vriendelijke groeten,Karel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform