Terug

Abnormaal hoge afrekening ondanks zonnepanelen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. V.

Naar: FLUVIUS

16/08/2021

Beste,wij lieten vorig jaar zonnepanelen leggen.Hiervoor hebben we moeten lenen,maar er werd ons beloofd dat dit een goede investering was.Nu kregen we van Engie een eindafrekening van maar liefst 2517,18 euro!Aangezien we hoopten om eerder terug te trekken doordat we zo goed omgingen met ons verbruik tijdens de zonuren(wasmachine en vaatwas enkel als de zon schijnt enz),was dit toch wel even om ongezond van te worden.Zonder onze panelen hadden we voor zo'n bedrag bijna 2 jaar elektriciteit.Dit kan totaal niet kloppen,we zijn ook geen zware verbruikers.Wel zag ik op de factuur dat er een aantal dingen 2x aangerekend werden nl vaste vergoeding,kosten groene stroom,kosten WK,distributiekosten, prosumententarief, transportkosten,bijdrage energie,federale bijdrage.. Deze kosten zijn al schandalig hoog,laat staan als je dit 2x moet betalen.Ik heb vernomen dat er ten onrechte vanalles veranderd is voor de zonnepaneelgebruikers(zeg maar valse beloftes),maar dat deze kosten hierdoor 2x worden aangerekend vind ik toch echt wel pure oplichterij. Hiervoor hebben wij niet geleend.Wij dachten eerder te besparen door onze aanschaf.Maar we moeten nu meer betalen dan ooit. Ik heb reeds gebeld met Engie.Ze gaven me 30 dagen tijd om dit zelf uit te pluizen.Mailen lukt niet,loopt steeds mis,zogezegd door de drukte.Fluvius heb ik ook reeds gebeld en gemaild,daarvan kreeg ik reactie dat ik 14 dagen moet wachten op een reactie..En zo word ik van kastje naar muurtje gestuurd om uiteindelijk te wachten en wachten tot ik waarschijnlijk een herinnering met nog meer kosten krijg doorgestuurd.Ik voel me verraden en opgelicht.

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: H. V.

13/09/2021

Dag mevrouw Van Lembergen,Ik heb uw klacht goed ontvangen.Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen.Onze interne dienst heeft uw klacht ontvangen op 13/08/21 en heeft n.a.v. deze klacht op 16/08/21 een mail gestuurd naar u, waarin zij extra informatie opgevraagd hebben.Heeft u deze mail al kunnen beantwoorden?Alvast bedankt! Met vriendelijke groetenLobke BralDirectie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Melle81/7807Lobke.Bral@fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform