Terug

aanvraag sociaal tarief MEGA

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. R.

Naar: Mega

25/03/2023

Ik ben samen met mijn moeder gedomicilieerd op hetzelfde adres. Ik heb recht op verhoogde tegemoetkoming, mijn moeder is contracthoudster bij MEGA. In augustus 2022 contacteerde ik Mega met de vraag of het sociaal tarief toepasbaar was en er werd mij verteld dat dat mogelijk is mits aanbrengen van de attesten van verhoogde tegemoetkoming en domiciliering op hetzelfde adres. ik stuurde deze attesten door maar ontving geen antwoord. ik nam telefonisch contact op in september en er werd mij verteld dat het sociaal tarief in orde was. In november nam ik terug contact op in verband met aanpassing van de voorschotfactuur en er werd mij verteld dat het dossier niet in orde was en dat de benodigde attesten nogmaals verstuurd moesten worden. Dit gebeurde en ik kreeg op 10 januari schriftelijke bevestiging dat het dossier verwerkt was door de achterliggende diensten en in orde was en dat een gecorrigeerde eindafrekening zal volgen (zie bijlage). In maart neem ik terug contact op met de vraag wanneer eindafrekening verwacht mag worden en nogmaals krijg ik bericht dat sociaal tarief niet in orde is, ik stuur nogmaals de gevraagde attesten en krijg dan bericht dat ik een nieuw attest moet opvragen bij FOD financiën. Hoe kan dit, telkens een bevestiging dat alles ok is en niets wordt in orde gebracht en als het erop aankomt is er altijd een nieuw attest nodig. Ik voel me aan het lijntje gehouden. Hoe kan het dat een bedrijf aan een klant laat weten dat een aanvraag eenvoudig toepasbaar is, vervolgens de gevraagde attesten ontvangt, aan de klant verzekert dat alles in orde is als er expliciet om gevraagd wordt en dan het zich permitteert om telkens opnieuw het dossier op te starten en uiteindelijk zegt dat het niet mogelijk is omdat rechthebbende en contracthouder niet dezelfde zijn of dat er een nieuw attest nodig is dat aanvankelijk niet gevraagd werd. Als het werkelijk niet mogelijk is had ik in augustus het contract al op mijn naam laten zetten om het sociaal tarief toe te laten passen, MEGA gaat hier voor mij met ofwel grove misleiding ofwel onterecht niet toepassen van een wettelijke verplichting in de fout.

Berichten (4)

Mega

Naar: R. R.

25/03/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - aanvraag sociaal tarief MEGA - (CPTBE01757728-88)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesSales and CX DirectorMega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-----------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[M7Z4P2-6Q65L]

Mega

Naar: R. R.

28/03/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 28 mrt. 2023 11:16 CESTBeste,We hebben uw klacht goed ontvangen.U heeft recht op verhoogde tegemoetkoming.Verhoogde tegemoetkoming kan enkel toegestaan worden wanneer het contract op naam van de persoon staat die recht heeft op de verhoogde tegemoetkoming.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[M7Z4P2-6Q65L]

Mega

Naar: R. R.

06/04/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - aanvraag sociaal tarief MEGA - (CPTBE01757728-88)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesSales and CX DirectorMega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-----------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[3Q9K2V-0VVDL]

Mega

Naar: R. R.

11/04/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 11 apr. 2023 11:23 CESTBeste,Bedankt voor de update in het dossier.Zodra wij de klacht via de advocaat ontvangen, zullen wij hier verder op reageren.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,JorisKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[3Q9K2V-0VVDL]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform