Terug

aanvraag schadeclaim Brussels Airlines

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Vertraging vlucht

Klacht

G. H.

Naar: Brussels Airlines

06/11/2024

Op 12 september om 15u30 nam ik en mijn vriendin vlucht SN3263 van Brussels Airlines, vertrekkende vanuit Zaventem naar Zakynthos (Griekenland) Deze vlucht zou om 20u05 moeten landen op de luchthaven van Zakynthos maar kreeg aldaar geen toestemming om te landen en werd omgeleid naar Athene, Na 2 uur wachttijd op de luchthaven van Athene , werd beslist door de vluchtleiding van Brussel om terug te keren naar Brussel (Zaventem). Pas de dag erna, op 13/9, kwamen we met een nieuwe vlucht vanuit Zaventem aan in Zakynthos en dus met 22 uur vertraging cfr Europese verordering 261/2004 hebben we volgens ons recht op een compensatie vergoeding van max 600€ per persoon. Op 24 september heb ik hiervoor een schadeclaim ingediend bij Brussels Airlines waarop ik volgend antwoord kreeg Beste passagier, Wij hebben uw bericht goed ontvangen en hebben het geregistreerd met de volgende referentie: 2409-SN-06210.Uw bemerkingen zullen met aandacht onderzocht worden en wij zullen u zo spoedig mogelijk antwoorden. Gelieve er echter rekening mee te houden dat dit afhankelijk is van de duur van het onderzoek. Wij danken u voor uw begrip.Als u ons ondertussen wil contacteren aangaande dit dossier, volstaat het te antwoorden op dit bericht (zonder het onderwerp te veranderen). Met vriendelijke groeten, Het Customer Relations team Brussels Airlines Ondertussen (1.5 maand later) heb ik nog steeds geen nieuws van Brussels Airlines mogen ontvangen. Ook niet na mijn verzoek op 12 en 29 oktober om mij stand van zaken mee te delen.

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 11 december 2024

Brussels Airlines

Naar: G. H.

18/12/2024

Geachte, Uw ref: @@REF_ID@8d8ae738212dc0d88c@REF_ID@@ Ik heb uw bericht aangaande de vlucht van Mr. Huysmans en Mevrouw Goris van Brussel naar Zakynthos op 12 september jl. goed ontvangen. Wegens de drukte op Zakyntos waren wij genoodzaakt om uit te wijken naar Athene om bij te tanken. Helaas kregen wij daar het nieuws dat de luchthaven van Zakintos ging sluiten. Aangezien er geen beschikbare hotels waren in Athene zijn wij naar Brussel teruggekeerd. Een nieuwe vlucht hebben we ingepland op 13 september om de passagiers alsnog naar Zakyntos te vervoeren. De Europese regelgeving EC 261/2004 voorziet geen schadevergoeding voor annuleringen in geval van overmacht. Ik kan dus niet verder ingaan op uw verzoek in dit geval. Ik dank u dat u ons heeft gecontacteerd, enverblijf, Met vriendelijke groeten, Tina Customer Relations agent ________________ b.house Brussels Airport Airport bld 26 box 1a.4 General Aviation - Ringbaan B-1831 Diegem Belgium www.brusselsairlines.com Brussels Airlines NV/SAThis e-mail is confidential and is subject to disclaimers. Details can be found here.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform