Op 12 september om 15u30 nam ik en mijn vriendin vlucht SN3263 van Brussels Airlines, vertrekkende vanuit Zaventem naar Zakynthos (Griekenland)
Deze vlucht zou om 20u05 moeten landen op de luchthaven van Zakynthos maar kreeg aldaar geen toestemming om te landen en werd omgeleid naar Athene,
Na 2 uur wachttijd op de luchthaven van Athene , werd beslist door de vluchtleiding van Brussel om terug te keren naar Brussel (Zaventem).
Pas de dag erna, op 13/9, kwamen we met een nieuwe vlucht vanuit Zaventem aan in Zakynthos en dus met 22 uur vertraging
cfr Europese verordering 261/2004 hebben we volgens ons recht op een compensatie vergoeding van max 600€ per persoon.
Op 24 september heb ik hiervoor een schadeclaim ingediend bij Brussels Airlines waarop ik volgend antwoord kreeg
Beste passagier,
Wij hebben uw bericht goed ontvangen en hebben het geregistreerd met de volgende referentie: 2409-SN-06210.Uw bemerkingen zullen met aandacht onderzocht worden en wij zullen u zo spoedig mogelijk antwoorden. Gelieve er echter rekening mee te houden dat dit afhankelijk is van de duur van het onderzoek. Wij danken u voor uw begrip.Als u ons ondertussen wil contacteren aangaande dit dossier, volstaat het te antwoorden op dit bericht (zonder het onderwerp te veranderen).
Met vriendelijke groeten,
Het Customer Relations team
Brussels Airlines
Ondertussen (1.5 maand later) heb ik nog steeds geen nieuws van Brussels Airlines mogen ontvangen. Ook niet na mijn verzoek op 12 en 29 oktober om mij stand van zaken mee te delen.