Beste , Op 18/07/2022 werd ik klant bij Total Energies. Ik ontving maar geen voorschotfacturen van hen. Na veel contact met hen op te nemen, kreeg ik begin september simultaan niet 1, maar 4 voorschotfacturen voorgeschoteld, van juli, augustus, september en oktober, dit twv 565 euro. Op 12/09/2022 maakte ik daarom bij Total Energies een verzoek om mijn maandelijkse voorschotfacturen om te zetten in een maandelijkse afrekening op basis van mijn effectief energieverbruik. Eerst ontkende TE dat zij deze serviceaanvraag moesten behandelen, en verwees me door naar Fluvius. Fluvius informeerde mij dat dit wel degelijk de plicht van TE was. Na veel heen en weer communicatie (voornamelijk telefonisch) werd bij TE een dossier aangemaakt om deze omzetting te doen. Er werd me verzekerd dat ik zsm een afrekening zou ontvangen om te betalen op basis van effectief verbruik, en werd aangeraden om de openstaande voorschotfacturen NIET te betalen. Over dit dossier krijg ik tot op heden, na meermaals contact op te hebben genomen met TE, geen transparante update. De ene contactpersoon (die zich voordeed als iemand van de achterliggende dienst bij TE) zegt me telefonisch dat alles klaar staat om volgende acties uit te voeren: • Mijn vraag voor het omzetten van mijn maandelijkse voorschotfactuur tot een maandelijkse afrekening is geregistreerd en verwerkt door Total Energies • Mijn meterstanden werden opgevraagd bij Fluvius, voor de maanden juli 2022 / augustus 2022 en september 2022 • Ik word voor elk van deze maanden (juli 2022/aug2022/sept2022) enkel aangerekend op basis van mijn effectief verbruik. • Ik ontvang een factuur voor deze 3 maanden in de eerste week van oktober 2022 • Vanaf eind oktober word ik telkens op het einde van de maand gefactureerd op basis van mijn effectief verbruik, gerekend aan de effectieve prijs van gas/elektriciteit op die maand. Maar vervolgens, blijkt uit elk schriftelijk contact dat het dossier 'in verwerking' is bij de mysterieuze achterliggende dienst, waar ik op geen enkele manier contact mee kan opnemen om een transparante update te krijgen over mijn dossier en waarom de verwerking hiervan zo lang duurt. Het verwondert me dan ook dat ik telefonisch contact had met iemand die zich voordeed als iemand van de achterliggende dienst. Ondertussen krijg ik wel voorschotfacturen voorgeschoteld tws 565 euro. Deze zouden geblokkeerd zijn door TE, maar de klantendienst raadt me alsnog aan deze te betalen, omdat anders extra kosten zullen worden aangerekend. TE is mensonwaardig haar klanten aan het behandelen. Ik dien klacht in omwille van: • Bewust ontlopen van haar informatieplichten en verantwoordelijkheden • Doorgeven van foutieve informatie • Bewust achterhouden van informatie over update van mijn dossier • Hanteren van verkeerde bedragen • Dreigen met extra kosten bij het niet betalen van voorschotfacturen, nadat uitdrukkelijk gesteld werd dat deze niet betaald dienden te worden. Ik ben als klant en als mens diep teleurgesteld en kwaad. Ik eis dat deze situatie asap wordt rechtgezet. Alvast bedankt aan Test Aankoop voor alle hulp en advies Met vriendelijke groeten