Terug

Aansprakelijkheid

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: FLUVIUS

17/11/2025

Luc Vandemaele ​Timmerman Quinta​ Aan de directie leden van Fluvius, en alle betrokkenen. Je zou beter die stroompieken zelf opvangen ipv die op onze toestellen te steken. Ik hebt nu een slimme meter, die zou dat moeten kunnen (als hij zo slim is zoals jullie beweren) opvangen. Ik heb wel duizend maal de stroom onderbroken met mijn oude terugdraaiende meter zonder ooit enig gevolg voor mijn toestellen, ik heb dat nu voor de eerste keer gedaan op vraag van fluvius zelf en het is nu de schuld van mijn toestellen. Blijkbaar is die slimme meter in feite een zeer domme meter, in de tijd dat we nu zijn en hij kan die pieken niet opvangen wat voor brol is dat en wat als ik nu beweer dat ik de vorige dag de test gedaan heb door mijn toestellen te ontkoppelen en weer aan te koppelen zonder gevolg ,wat een gezever van jullie. Zo kun je gemakkelijk jullie verantwoordelijkheid afschudden op de kleine man. Moest Fluvius schade berokkenen bij een groot bedrijf ,daar zou je zonder problemen wel kunnen tussen komen denk ik ,zeker weten. Ik zou beter enkele maanden geen stroom betalen aan jullie, zou ik daar goed mee weg komen denk je. Trouwens jullie moeten mijn toestellen niet testen, dat is jullie bevoegdheid en werk niet. Ik vraag enkel 220 stroom en geen pieken. Als ik uw bedrijf op een idee kan brengen zouden die nog die stroompieken die ze leveren extra kunnen aanrekenen als een surplus dienst. Heb net info genomen bij 2 specialisten, wat jullie beweren is grote zever ,er zit niets in die toestellen die een stroompiek van 400 v kan opvangen ongeacht de toestellen in of buiten garantie vallen. Ik weet niet waar jullie zogezegde techniekers naar school geweest zijn (amai), je kan niet iedereen oliedom houden. In het vervolg zal ik tweemaal nadenken vooraleer ik de stroom uitschakel op vraag van fluvius zelf. Zal Test aankoop op de hoogte brengen van jullie wanpraktijken en stuur de mail aub. door aan uw oversten. Van: Timmerman Quinta [quinta.timmerman@fluvius.be] Verzonden: maandag 17 november 2025 6:57 Aan: Luc Vandemaele [lucvandemaele@live.be] Onderwerp: FLuvius 6994381/25/5990 Fluvius - Intern Geachte Voor de werken werd enkel de stroom afgezet en nadien terug ingeschakeld. Uw meter lag uit tijdens deze werken. U heeft dus enkel een onderbreking gehad. Er deden zich ook geen onregelmatigheden voor noch tijdens noch na de werken. Hoe kan het dan dat uw toestel toch defect is na een stroomonderbreking? Elektronische toestellen hebben een gevoelige component die ondersteunt bij de opstart van een toestel. Bij toestellen die zelden uitgezet worden, zoals een oven, een televisietoestel, een koelkast etc., kan het dat die component stuk gaat zonder dat u daar iets van merkt. Dat kan veroorzaakt worden door veroudering, constructiefouten, de kwaliteit van het toestel, of andere externe factoren. Dat betekent dat uw toestel ook niet meer zou opstarten na het uittrekken van de stekker in uw woning. Wij raden onze klanten steeds aan om elk toestel één of twee maanden voor het vervallen van de garantie eens uit de stekker te halen om hiervoor te controleren. Wij kunnen echter geen tussenkomst verlenen. Bedankt voor uw begrip in deze uiterst vervelende situatie. Van: Luc Vandemaele [lucvandemaele@live.be] Verzonden: vrijdag 14 november 2025 13:49 Aan: Fluvius - Jur. Beheer Expl. / Burgerlijke Aansprakelijkheid [Fluvius-Jur.BeheerExpl./BurgerlijkeAansprakelijkheid@fluvius.be] Onderwerp: Schade toestellen Beste, Ik heb zonet een email van jullie ontvangen in verband met de schade die is aangebracht aan 2 toestellen in mijn keuken. Tijdens werken op 4/11 2025 12:30 in de Oude Paanderstraat 15 Meulebeke, moesten wij huisnr: 11 onze stroom uitschakelen, bij het terug inschakelen zijn onze kookplaat en oven kapot gegaan. Deze hadden we nog om 12u gebruikt. Nu verteld deze email dat er geen schade kan aan gebracht worden tijdens het uitschakelen. Nu zijn onze apparaten beschadigt tijdens het INschakelen na de werken. De reden omdat ons huis moest uitschakelen was omdat huis nr:15 verbonden was met het net via onze gevel en onze aansluiting. Moest dit huis een correcte aansluiting hebben zou dit al het probleem vermeden hebben. Nu hebben wij een standaard brand verzekerings met vrijstelling van ongeveer een €328 maar dat wil dus zeggen dat ik €328 moet betalen om eens de stroom uit en in de schakelen? Al 10 jaar schakel ik de stroom in en uit als het nodig is zonder problemen. Dit is de eerste keer wel dat dit moest gebeuren met een elektrische meter dat ons ook verplicht is geweest. Verzonden vanaf mijn Galaxy https://www.fluvius.be/disclaimer Virusvrij.www.avg.com Beste, gelieve eens te lezen in volgorde van onderen naar boven om mee te zijn in het verhaal en mij iets te laten weten Gr Luc vandemaele Oude ¨Paanderstraat 11 8760 Meulebeke

Berichten (3)

FLUVIUS

Naar: L. V.

21/11/2025

Fluvius - Intern Beste heer Vandemaele Ik heb uw klacht goed ontvangen. Ik kan enkel verwijzen naar het ingenomen standpunt van de dienst Burgerlijke Aansprakelijkheid van Fluvius. U spreekt van een stroompiek, die is er volgens Fluvius niet geweest. Indien dit wel zo zou geweest zijn, dan zouden ook andere netgebruikers schade geleden hebben, maar dit is niet het geval. Het staat u vrij om hier een andere mening over te hebben, maar indien u schade claimt ten gevolge van werken van Fluvius, dan zal u het oorzakelijk verband tussen de door u geclaimde schade en de werken moeten kunnen aantonen. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius

L. V.

Naar: FLUVIUS

21/11/2025

Beste, Het is door dat ik en alleen ik terug het net heb moet terug inschakelen. Daardoor heb ik een stroompiek binnen gekregen. Er waren enkel werkzaamheden die uitgevoerd dienden te worden door fluvius aan mijn gevel voor de afschakeling van de buren van het net. Omdat de koppeling niet via mijn gevel mag gebeuren diende ik op vraag van jullie de stroom uit te schakelen . Dat is ook al iets , indien de buren een correcte aansluiting hadden die rechtstreeks van de verlichtingspaal loopt zou ik voor die werken mijn elektriciteit niet hoeven uit te schakelen en zou ik al die zever niet hebben .Hoe zouden dan volgens jullie andere gebruikers schade moeten hebben. Ik stel enkel vast dat jullie uw verantwoordelijkheid niet nemen en ik zie dat jullie dat nooit doen bij andere gevallen is het net hetzelfde. Ik ben geen vragende partij voor een nieuwe oven en kookplaat ik denk aan het milieu jullie blijkbaar niet ondanks dat jullie stoefen met de groene stroom. Die apparaten dienen gemaakt te worden en dat is niet altijd milieu vriendelijk. Het zou beter zijn dat jullie moeten aantonen (bewijzen)dat je geen stroompiek gegeven hebt op mijn aansluiting. Bewijs dat eens zwart op wit in plaats van te beweren. Ik zal wel geen bewijzen krijgen zeker dat jullie vrijuit gaan in dit geval.

FLUVIUS

Naar: L. V.

24/11/2025

Fluvius - Intern Beste heer Vandemaele Ook hierover kreeg u al de nodige verduidelijking van de dienst Burgerlijke Aansprakelijkheid. Ik voeg de betrokken mail hier als bijlage toe. Ik kan hier andere wending aan geven. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform