Luc Vandemaele
Timmerman Quinta
Aan de directie leden van Fluvius,
en alle betrokkenen.
Je zou beter die stroompieken zelf opvangen ipv die op onze toestellen te steken.
Ik hebt nu een slimme meter, die zou dat moeten kunnen (als hij zo slim is zoals jullie beweren) opvangen.
Ik heb wel duizend maal de stroom onderbroken met mijn oude terugdraaiende meter zonder ooit enig gevolg voor mijn toestellen, ik heb dat nu voor de eerste
keer gedaan op vraag van fluvius zelf en het is nu de schuld van mijn toestellen.
Blijkbaar is die slimme meter in feite een zeer domme meter, in de tijd dat we nu zijn en hij kan die pieken niet opvangen wat voor brol is dat en wat als ik nu beweer dat ik de vorige dag de test gedaan heb door mijn toestellen te ontkoppelen en weer aan te koppelen zonder gevolg ,wat een gezever van jullie.
Zo kun je gemakkelijk jullie verantwoordelijkheid afschudden op de kleine man.
Moest Fluvius schade berokkenen bij een groot bedrijf ,daar zou je zonder problemen wel kunnen tussen komen denk ik ,zeker weten.
Ik zou beter enkele maanden geen stroom betalen aan jullie, zou ik daar goed mee weg komen denk je.
Trouwens jullie moeten mijn toestellen niet testen, dat is jullie bevoegdheid en werk niet.
Ik vraag enkel 220 stroom en geen pieken.
Als ik uw bedrijf op een idee kan brengen zouden die nog die stroompieken die ze leveren extra kunnen aanrekenen als een surplus dienst.
Heb net info genomen bij 2 specialisten, wat jullie beweren is grote zever ,er zit niets in die toestellen die een stroompiek van 400 v kan opvangen ongeacht de toestellen in of buiten garantie vallen.
Ik weet niet waar jullie zogezegde techniekers naar school geweest zijn (amai), je kan niet iedereen oliedom houden.
In het vervolg zal ik tweemaal nadenken vooraleer ik de stroom uitschakel op vraag van fluvius zelf.
Zal Test aankoop op de hoogte brengen van jullie wanpraktijken en stuur de mail aub. door aan uw oversten.
Van: Timmerman Quinta [quinta.timmerman@fluvius.be]
Verzonden: maandag 17 november 2025 6:57
Aan: Luc Vandemaele [lucvandemaele@live.be]
Onderwerp: FLuvius 6994381/25/5990
Fluvius - Intern
Geachte
Voor de werken werd enkel de stroom afgezet en nadien terug ingeschakeld. Uw meter lag uit tijdens deze werken.
U heeft dus enkel een onderbreking gehad. Er deden zich ook geen onregelmatigheden voor noch tijdens noch na de werken.
Hoe kan het dan dat uw toestel toch defect is na een stroomonderbreking?
Elektronische toestellen hebben een gevoelige component die ondersteunt bij de opstart van een toestel. Bij toestellen die zelden uitgezet worden, zoals een oven, een televisietoestel, een koelkast etc., kan het dat die component stuk gaat zonder dat u daar iets van merkt. Dat kan veroorzaakt worden door veroudering, constructiefouten, de kwaliteit van het toestel, of andere externe factoren.
Dat betekent dat uw toestel ook niet meer zou opstarten na het uittrekken van de stekker in uw woning. Wij raden onze klanten steeds aan om elk toestel één of twee maanden voor het vervallen van de garantie eens uit de stekker te halen om hiervoor te controleren.
Wij kunnen echter geen tussenkomst verlenen.
Bedankt voor uw begrip in deze uiterst vervelende situatie.
Van: Luc Vandemaele [lucvandemaele@live.be]
Verzonden: vrijdag 14 november 2025 13:49
Aan: Fluvius - Jur. Beheer Expl. / Burgerlijke Aansprakelijkheid [Fluvius-Jur.BeheerExpl./BurgerlijkeAansprakelijkheid@fluvius.be]
Onderwerp: Schade toestellen
Beste,
Ik heb zonet een email van jullie ontvangen in verband met de schade die is aangebracht aan 2 toestellen in mijn keuken. Tijdens werken op 4/11 2025 12:30 in de Oude Paanderstraat 15 Meulebeke, moesten wij huisnr: 11 onze stroom uitschakelen, bij het terug inschakelen zijn onze kookplaat en oven kapot gegaan. Deze hadden we nog om 12u gebruikt. Nu verteld deze email dat er geen schade kan aan gebracht worden tijdens het uitschakelen. Nu zijn onze apparaten beschadigt tijdens het INschakelen na de werken. De reden omdat ons huis moest uitschakelen was omdat huis nr:15 verbonden was met het net via onze gevel en onze aansluiting. Moest dit huis een correcte aansluiting hebben zou dit al het probleem vermeden hebben. Nu hebben wij een standaard brand verzekerings met vrijstelling van ongeveer een €328 maar dat wil dus zeggen dat ik €328 moet betalen om eens de stroom uit en in de schakelen?
Al 10 jaar schakel ik de stroom in en uit als het nodig is zonder problemen. Dit is de eerste keer wel dat dit moest gebeuren met een elektrische meter dat ons ook verplicht is geweest.
Verzonden vanaf mijn Galaxy
https://www.fluvius.be/disclaimer
Virusvrij.www.avg.com
Beste, gelieve eens te lezen in volgorde van onderen naar boven om mee te zijn in het verhaal en mij iets te laten weten
Gr
Luc vandemaele
Oude ¨Paanderstraat 11
8760 Meulebeke