Terug

Aansmeren van standaardpakket ipv gevraagde tussenkomst

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. S.

Naar: Futech

19/03/2020

Het gaat dus vooral over het feit dat de firma je een standaardpakket aanbiedt, en verzwijgt dat er ook een echte oplossing voor je probleem is, via een goed geschoolde technieker in regie. Na protest, heb ik deze onnodige oplossing moeten aanvaarden, luister eens naar het gesprek met Lien, dat jullie opgenomen hebben, dan zullen jullie horen, dat ik inderdaad het instellen gevraagd heb, niets anders, niets meer. Mijn vraag was dus, wat David later aanbood in regie, instelling wijzigen van de parameters van de installatie, vermits er meerdere installaties op de straat zijn bijgekomen.willy.smeulders@telenet.be17:18:48 05-11-2019 Re: 20151211735 offerte nazicht zonnepanelenBeste Lien,Doe maar , laat dan zeker de boven grens spanningsinstelling voor afschakeling na kijken en eventueel hoger afstellen ( PV installatie huis ) . Ik heb deze middag ( 12:15 ) de spanning gemeten en die was 237 V, met natuurlijk geen zon, er zijn ook vele PV installaties op de straat bij gekomen, waar door die dan bij veel zon hoger zal zijn.Telefoon huurder : Michael Temme ( spreekt Duits ): 0483596322Groetjes,Ing. Willy SmeuldersIn de aanvaarding van de onnodige opdracht zien jullie duidelijk wat ik vroeg, instellingen, dus geef mijn telefoon gesprek met Lien maar vrij voor testaankoop, dan zullen je zelf horen wat ik gevraagd heb..De huurder wast regelmatig de PV-panelen, vermits hij een caravan heeft en dus dezelfde hulpmiddelen heeft als jullie, mijn water installatie heeft een waterverzachter ( idem wat jullie verleden keer gedaan hebben, twee waterverzachters ( mijne en jullie kleine ) na mekaar ). Reiniging was dus absoluut niet nodig, maar volgens Lien was het standaardpakket het enige wat jullie konden aanbieden. Verder wat is PID-coating ? Lien beweerde ook dat mijn omvormer, na navraag niet kon ingesteld worden, te oud 2009, ik zat op de trein naar een meeting met de EU-commissie, en vond op het web van SMA direct dat hij wel ingesteld kon worden. De volgende dag contact genomen met SMA-helpdesk om zeker te zijn en zij hebben me gedetailleerd de procedure beschreven, dus weer een leugen. De technieker had een niet geijkte meter met geldigheiddatum 2017, had geen materiaal bij voor de instelling, terwijl dit expliciet gevraagd werd aan Lien. Jullie geven als bedrijf een zeer onprofessionele indruk/of zijn het, of sommige medewerkers of onderaannemers, maar jullie zijn verantwoordelijk. Waarom zou ik dan na zoveel onwaarheden, jullie nog vertrouwen en ingaan op het aanbod in regie van David. Dus heb ik een andere zeer professionele bedrijf gecontacteerd, dat zonder enig probleem ook mijn ander installatie nog bijgesteld heeft binnen de normen van Fluvius.Dat is de klant bedriegen en dan verder niet geijkte apparatuur gebruiken en een standaard, niet op de installatie gericht rapport, met gegevens die je ook bij de KMI vindt, en aanbevelingen die je eigenlijk al geïnstalleerd hebt, zoals PID-Boxen. Moet ik nu twee maal betalen door de onbekwaamheid of bedrog van de firma?Groetjes,Ing. Willy Smeulders


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform