Terug

Aansluitingbak Telenet

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. L.

Naar: Telenet

23/06/2021

Beste,Voor het onderstaande, heb ik reeds via whatsapp een dossiernummer gekregen van Telenet.Alsook is er vandaag een technicus voor dit probleem langsgekomen, met een werkopdrachtnummer/offerte?! Daar hadden ze nog niet over verteld.Kort samengevat: de aansluitingbak van telenet staat niet conform, en nu ze het voetpad voor onze oprit toch moeten openbreken, voor herstelwerken aan de bekabeling bij de buren, kunnen ze terwijl die aansluitingbak verplaatsen. Dit hebben we vorig jaar ook gevraagd, om de aansluitingsbak aan de scheidingsmuur te plaatsen, want toen liep de telentbekabeling over ons terrein, alsook stond hun aansluiting op ons terrein. De werken hebben ze uitgevoerd, ze hebben de aansluitingsbak 20cm voorwaarts geplaatst, net op de stoep maar opnieuw deels voor onze oprit die wewe met, 50cm willen verbreden naar de kant van het midden van ons huis. Nu is het moeilijk om op- en af te rijden, draai kunnen we niet halen en moeten steeds, bij het voorwaarts rijden opnieuw over het voetpad en fietspad heen. Dit creëert een gevaarlijke situatie. Stad heeft voor ons al een houten paal uit het voetpad verwijdert.Nu nog Telenet.De herstelwerken bij de buren zijn uitgesteld, daar er eerst voor ons de een technicus moest komen. Dus nu stellen ze voor om die offerte van 609,74 te aanvaarden alvorens ze de werkenhaan moeten uitvoeren. Terwijl ze toch dezelfde tegels van het voetpad moeten uitbreken voor de herstelwerken aan de bekabeling van de buren.Na opnieuw telefonisch contact opgenomen te hebben met Telenet, dat ik niet akkoord ga met hun voorstel, moet ik maar een klachtenbrief, inderdaad de dag van vandaag een brief sturen, want maillen lukt niet omdat ik geen klantnummer heb. Dit hebben ze lij letterlijk meegedeeld.Het lang verhaal die ik Telenet heb gestuurd:Deel1:Onze buren, klanten bij jullie, treffen een storing. Jullie technicus is ondertussen vandaag langsgekomen: conclusie kabel door. Dus heeft hij voor een tijdelijke oplossing gezorgd en de kabel over ons domein laten leiden naar jullie aansluitbak op straat. Wat voor ons zeker geen probleem levert. Maar ik had wel graag het volgende gevraagd, ook had ik die vraag aan jullie technicus gesteld, maar die verwees me door om met jullie contact op te nemen. Mijn vraag, kunnen jullie dit aansluitingbak op het voetpad niet verplaatsen tussen de scheiding van de buren wij. Dit bakje staat niet conform, staat net niet in het midden van ons huis en staat net op de plaats waar wij onze oprit zouden verbreden met 1m. Dit om het oprijden ter vergemakkelijken. Muurtje van de voortuin is deels verwijderd, alsook heeft de stad reeds een houten paal verwijderd. Buren zijn ook akkoord, want zij zijn de enigen aangesloten aan jullie telenetbak. Om de kabel van de buren te herstellen moet het voetpad voor onze oprit uitgebroken worden tot aan jullie aansluitingsbak. Kunnen jullie dit dan niet onmiddellijk het aansluitingsbak mee verplaatsen tijdens die werken. Deel2:Jullie technicus is vandaag langsgekomen om die kwestie te bekijken, en heeft ons een offerte?! opgesteld voor de uit te voeren werken. €609,74.Daar gaan wij uiteraard niet mee akkoord, daar jullie aansluitingbak niet conform staat en dus ook niet tussen de scheidingsmuur. Heeft de technieker ons ook meegedeeld. Vorig jaar,jan.2020 nochtans al gevraagd om die correct te plaatsen, want toen lagen de kabels alsook de aansluiting op ons domein. Die hebben ze gewoon verplaats op de dezelfde plaats, maar nu op het voetpad.Deel 3:Na opnieuw telefonisch contact, hebben ze mij niet kunnen verder helpen, en moest ik hen bereiken via de klachtendienst per brief?!Alvast bedankt om dit te bekijken.Met vriendelijke groeten.

Berichten (1)

Telenet

Naar: F. L.

28/06/2021

ref: 1144197751Beste mevrouw Ik bevestig graag ons telefonisch gesprek van 28/06/2021 omtrent uw klacht. Alvast bedankt voor het gesprek. Ik wens je nog een prettige dag. Met vriendelijke groeten, Oempe TelenetDit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform