Terug

Aansluiting zonder goedkeuring

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: Luminus

15/11/2023

Beste,Op 9 oktober 2023 heb ik een energieovernameovereenkomst ondertekend, gelijktijdig met het passeren van de akte van mijn nieuwe woning. De vorige eigenaren waren klanten bij Luminus.Op 17 oktober 2023 ben ik een energiecontract aangegaan bij TotalEnergies Power & Gas Belgium. Volgens hun informatie is mijn contract echter al beëindigd op 19 oktober 2023. Opmerkelijk genoeg bevinden zich in mijn mailbox documenten van Luminus waarin staat dat ik een contract met hen aanga. Opvallend is dat deze documenten een handtekening dragen, maar niet de mijne het betreft een onbekende handtekening.Voor de twee dagen dat ik klant was bij TotalEnergies, moet ik nu een totaalbedrag van €287,98 betalen, waarbij ik in die periode slechts 3,51 kWh heb verbruikt. Ik wou TotalEnergies ook niet verlaten.Het lijkt erop dat Luminus tracht te frauderen met het overnamecontract door een valse handtekening te gebruiken en mij te dwingen klant te worden bij hen. Daarom moet ik nu al €287,98 betalen (bijkomende kosten die naar verluidt aan Luminus moeten worden betaald zijn nog niet meegerekend). Ik eis dat Luminus deze ernstige fout corrigeert en ervoor zorgt dat ik opnieuw klant ben bij TotalEnergies, met dezelfde voorwaarden als waarmee ik op 17 oktober 2023 ben ingestemd. Bovendien dienen de reeds betaalde kosten van €287,98 door Luminus op mijn rekening te worden teruggestort.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform