Terug

Aansluiting jarenlang problematisch

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

S. M.

Naar: Proximus

05/11/2025

Zie Klachtnummer 09108439 Ik betaalde jarenlang voor een aansluiting bij Proximus die niet afgewerkt was (= draadjes niet aangesloten in de Proximus kast), waardoor ik af en toe kort een verbinding had - maar nooit voldoende lang. Naast de betaalde, niet-geleverde service, genereerde dit jarenlang extra kosten voor me als alleenstaande moeder. (Geen thuiswerk mogelijk door onbetrouwbaar internet = extra kosten voor vervoer en kinderopvang.) Test Aankoop beloofde het dossier op te nemen, maar ik blijf wachten een compensatie of andere oplossing en zie niets. Kan dit alstublieft bekeken worden?

Berichten (5)

Proximus

Naar: S. M.

06/11/2025

Beste, Kan mevrouw Sabine Mertens ons haar klantnummer bezorgen zodat we haar gegevens kunnen opvragen. Dan kunnen we ook het nodige doorgeven aan de technische dienst voor verder onderzoek. Met vriendelijke groeten, Joel. Connect with us on: ===== Received from klachten@test-aankoop.be on 2025-11-05-11.30.44.000000 ======

S. M.

Naar: Proximus

07/11/2025

Mijn klantnummer is: 606733093 .

Proximus

Naar: S. M.

12/11/2025

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact. Met vriendelijke groeten, Connect with us on: ===== Received from klachten@test-aankoop.be on 2025-11-07-09.00.57.000000 ======

S. M.

Naar: Proximus

12/11/2025

Beste Proximus, U contacteerde me eergisteren telefonisch om te melden dat u voor de hinder 2,5 à 3 maanden abonnement afgetrokken hebt van de rekening. Dit voorstel dekt slechts een fractie van de kosten. Ik betaalde jarenlang trouw maandelijks de abonnementskosten in afwachting van een oplossing. Uw technische dienst beweerde immers dat het om een technisch probleem in mijn huis ging en dat ze niet meer verder zouden zoeken indien ik niet maandelijks betaalde. De te veel betaalde maanden zouden nadien afgetrokken worden. Het probleem bleek uiteindelijk in jullie kast ze zitten waar mijn aansluiting duidelijk gestart was, maar niet afgewerkt. Dit hadden jullie ook al bij mijn eerste klachten kunnen checken, ipv me tientallen keren per dag te laten resetten en telkens weken te laten wachten op jullie technische dienst. Ik heb jarenlang geen/extreem onderbroken internet gehad omwille van een aansluiting die jullie gewoon initieel hadden moeten afwerken voor het opstarten van de maandelijkse facturen! Deze fout lag NIET bij mij of in mijn huis. Dit heeft bovenop de abo kosten veel extra kosten gegenereerd (techniekers, maar ook kinderopvang en treintickets omdat mijn internet onbetrouwbaar was). Het minste dat jullie kunnen doen, is excuses sturen en de maanden waarop de aansluiting niet in orde was te vergoeden. Dit gaat over heel veel meer dan de 2 à 3 maanden uit jullie voorstel. Mvg, Sabine

Proximus

Naar: S. M.

17/11/2025

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer, Na een grondige controle van uw dossier willen we u informeren dat de termijn voor een officiële compensatie inmiddels verstreken is, aangezien we ons negen maanden na het oorspronkelijke probleem bevinden. Volgens onze voorwaarden is er op dit moment geen recht meer op een vergoeding. Toch waarderen wij uw loyaliteit en begrip enorm. Daarom bieden wij u uit commerciële overwegingen graag een korting van EUR7 per maand gedurende 12 maanden aan. Deze korting zal automatisch worden toegepast op uw facturen. Wij hopen dat deze oplossing tegemoetkomt aan uw verwachtingen en kijken ernaar uit om u verder van dienst te zijn. Met vriendelijke groeten, Connect with us on: ===== Received from klachten@test-aankoop.be on 2025-11-12-11.01.09.000000 ======

Bemiddeling door Testaankoop 12 december 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform