Terug

Aansluiten van internet en tv-diensten bij Telenet onmogelijk.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: Telenet

02/03/2024

Verloop van aansluiting:27/11/2023: Ik heb een afspraak gemaakt voor het aansluiten van een router en digibox op bestaande Telenet verbinding.04/12/2023: De Telenet-installator komt langs voor het internet en TV hier te installeren. Hij stelt vast dat de kabel in huis aanwezig is maar deze geen verbinding geeft. Hij gaat naar buiten en merkt op dat de 'vroegere' kabel-verbinding die van de gevel naar de hoofdkabel op de weg gaat er niet meer is. Hier zou voor een extern bedrijf moeten langskomen om een nieuwe overkabeling te maken van de weg. Hij zegt voor de zekerheid dat dit tot zes weken kan duren maar normaal wel sneller gebeurd is. Hij zegt dat de Telenet-klantendienst mij hiervoor zal contacteren om een afspraak in te plannen.12/12/2023: Ik heb niets meer gehoord van de Telenet-klantendienst dus ik besluit maar zelf even te bellen. Ik krijg te horen dat zij mij geen datum kunnen geven aangezien dat het een extern bedrijf is die deze overkabeling van de weg zal doen. 13/12/2023: Eerste aanrekening gekregen van Telenet voor niet geleverde diensten. Ik moet zelf bellen om dit kwijt te schelden.12/01/2024: Nog een aanrekening gekregen voor diensten die nog altijd niet in orde zijn. Nog eens moeten bellen om dit kwijt te schelden.23/01/2024: Ik heb ondertussen nooit meer iets gehoord van Telenet en de maximum zes weken dat initieel waren beloofd waarin het probleem zou opgelost zijn zijn gekomen en gegaan. Ik besluit de vorige eigenaar van dit pand nog eens te contacteren om er achter te komen bij welke provider hij zat. Hij zei me dat hij Telenet had en dat alles van die kabel onzin was aangezien ze nog niet zo lang geleden fiber zijn komen trekken en daarvoor al zijn bessenstruiken hadden uitgetrokken. Hij heeft hier nooit problemen gehad met het internet. Dus ik besluit om terug te bellen naar Telenet voor dit nieuws te melden. De mederwerker zegt dat het wel kan dat een installator die fiber heeft gemist en stuurt ons iemand om het te komen bezien. Ondertussen probeert hij me Netflix te verkopen terwijl ik nog eens niets van internet heb.24/01/2024: De technieker komt langs en zegt dat het onzin is dat hier fiber al ligt en dat er een overkabeling moet komen. Hij zegt dat het niet normaal is dat wij al zo lang hebben gewacht en dat hij ons vooraan op de lijst gaat zetten. Ook zegt hij dat de klantendienst gewoon normaal in staat is om te zien wanneer de afspraak zal zijn. Hij zegt me dat ik even moet wachten en dat de klantendienst me binnen vijf werkdagen zal contacteren voor een afspraak in te plannen. 01/02/2024: Klacht ingediend bij technical support van Telenet09/02/2024: Telefoon gekregen omtrent de klacht bij Telenet. Ik heb weer heel de situatie moeten uitleggen aan de persoon aan de andere kant van de lijn. Deze ging voor mij iemand zoeken die mij hier beter bij kon helpen. Hij vroeg aan de lijn te blijven. 17 minuten ben ik in de wacht. Hierna wordt langs de kant van Telenet de telefoonverbinding gewoon verbroken. Niets meer verder van deze persoon gehoord.13/02/2024: Nieuwe telenet aanrekening komt binnen.02/03/2024: Aanmaning betaling ontvangen. Ik beslis naar Telenet te bellen voor dit aan te geven en ook ineens alle abonementen/aanvragen op te zeggen aangezien we zijn overgestapt naar de concurentie. Zij zag in haar systeem ook dat er nog altijd een overkabeling van de weg openstond maar dat er nog geen afspraak was gemaakt.Twee minuten later krijg ik nog een rekening voorgeschoteld van 249,00 euro voor een decoder. Ik bel terug naar Telenet voor dit recht te zetten aangezien ik nooit Telenet-diensten heb gehad en bijgevolg geen docoder heb ontvangen. De persoon van de klantendienst annuleert alle kosten. Zij verteld me dat het kan dat ik nog emails ga ontvangen met extra aanrekeningen maar dat ik deze dus mag negeren aangezien mijn dossier volledig gesloten is.

Berichten (1)

Telenet

Naar: B. D.

04/03/2024

Lees deze e-mail op s:comm.telenet.be/optiext/optiextension.dll'ID=lq4nP0ONe1tXjbUwDHnxe_3EIyq36e_q85QaIn1vg7gIU4m4u21CiQsw3dim9w3CEQhkxbc96dOuy9cLBBnhcGOaYPlllz


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform