Terug

Aanrekening verbruik foutief

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: TotalEnergies

20/11/2023

Beste, na overstap van analoge meter naar digitale meter wegens het plaatsen van zonnepanelen, kregen wij een foutieve afrekening met veel te hoge meterstanden. Als gevolg kregen we dan ook een veel te hoge voorschotfactuur vanaf dec 2023. Na telefonisch contact, probleem niet opgelost, medewerker TE kon max 20% aanpassen, maar wou niet nakijken waar de fout lag. Samengevat, huidige meterstanden dd 231120: 912 (piek) + 986 (dal) = 1898 kwh, wat een verbruik is geweest voor 10 maanden ( vanaf 21 feb'23 tem 20 nov'23). Wij gaan er dus vanuit dat wij een jaarverbruik kunnen hebben rond de 2300 kwh. De voorschotfactuur is echter gebaseerd op een jaarverbruik van 7941 kwh, wat dus 3x zo hoog zou zijn als de realiteit. Ons maandelijks voorschotbedrag was 157,34 € en zou nu 231.87€ worden. Een bedrag waar we gezien onze meterstanden en verbruik, absoluut niet mee akkoord kunnen gaan. Wij vragen dan ook een herberekening op basis van ons reële verbruik, vooral ook omdat onze grafieken aantonen dat wij al jaren een verbruik in dalende lijn hebben, nog versterkt door de huidige opbrengst van 12 zonnepanelen, geïnstalleerd okt'22. Bovendien wachten wij nog altijd op een terugbetaling van de factuur ( N23/01175632) voor het afsluiten analoge meter 22 feb'23, factuur pas ontvangen deze maand ( 9/11/23), voor een bedrag van €243.71

Berichten (5)

TotalEnergies

Naar: A. V.

28/11/2023

Uw Referentie: E212016916Geachte Raoul Van Gasse,Wij bevestigen de goede ontvangst van uw klacht bij Test-Aankoop.Bij nazicht van uw dossier, kom ik tot de vaststelling dat de aanvraag die u indiende, in orde gebracht werd door mijn collega.Indien er u bijkomende vragen en/of opmerkingen heeft, aarzel niet om mij te contacteren.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,MelissaCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805JX7z9:ref

A. V.

Naar: TotalEnergies

29/11/2023

Beste, Wij hebben inderdaad een herberekening gekregen waar wij ons kunnen bij neerleggen, zijnde €149/maand voorschot. Maar wij hebben nog steeds een factuur N23/01175632 met bedrag €243.71 die NIET betaald werd. 22 november'23 is er wel €15.55 gestort met zelfde factuurnummer als mededeling. Mogelijk was er bij de berekening van de factuur voor het afsluiten van analoge meter een fout gemaakt, maar dan zouden wij toch graag de factuur zien, waarop die €15.55 gebaseerd is. Kan u die ons alsnog bezorgen, zodat wij zelf even kunnen nagaan of alles nu foutloos geregeld is?mvgVan Gasse-Van regemortel

A. V.

Naar: TotalEnergies

15/12/2023

Beste, wij hebben nog altijd geen antwoord gehad op onze 2de vraag...de terugbetaling afrekening analoge meter. Zie factuur( N2301175632) en rekeninguitreksel in bijlage. Blijkbaar kregen wij ineens ' maar ' €15,55 teruggestort in plaats van het bedrag van €243,71 zoals op de afrekening vermeld. Wat is daar de uitleg van? We zijn net ook ingelogd op klantenaccount Totalenergies en ook daar staat NIKS over een terugbetaling van €15,55 of €243,71. Wij denken dus dat we nog altijd €228,16 te goed hebben van Total Energies of op zijn minst toch een duidelijk overzicht van de herberekening.

TotalEnergies

Naar: A. V.

18/12/2023

Uw Referentie: E212016916Beste,Bij deze komen wij terug op uw klacht.Ik nam het dossier erbij en zie dat op 20 november reeds het nodige is gedaan om uw verbruik aan te passen. U ontving hiervoor onderstaande e-mail:Dag Raoul,Onlangs nam je contact met ons op in verband met de voorschotfactuur die je ontving.Ik heb het bedrag zoals gevraagd aangepast, het nieuwe voorschotbedrag is Eur150,07.Je ontvangt een creditnota van de huidige factuur en ontvangt daarna een nieuwe met het correcte bedrag.Bedankt voor je vertrouwen en nog een heel fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,Op 20 november werd de incorrecte factuur geannuleerd en hiervoor ontving u op dezelfde dag een nieuwe.N2301175632 werd gematcht met de afrekening E2306364647 en de annulaties van de afrekening E2306260231 and E2306364637. Van de afrekening bleef na de matching van de onbetaalde facturen nog 15,55 euro over.Dit werd op 21/11 overgemaakt naar u.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,MaureenCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805KFBJf:ref

TotalEnergies

Naar: A. V.

21/12/2023

Referentie: E212016916Beste Raoul Van Gasse,We bevestigen de goede ontvangst van uw klacht via Test Aankoop.Dit in verband met uw terugbetaling.Na analyse van uw dossier heb ik opgemerkt dat het bedrag van de creditnota N2301175632 verrekend werd met andere openstaande facturen.Het bedrag van Eur243.71 werd als volgt verrekend:- Eur41.94 ging naar factuur E2306260231- Eur17.17 ging naar factuur E2306364637- Eur169.05 ging naar factuur E2306364647Hierdoor hebt u dus een bedrag van Eur15,55 terug gekregen van ons. Dit werd door ons gestort op 21/11/2023.Omdat u de betaling voor factuur E2306260231 met bedrag Eur41.94 ook zelf uitvoerde, hebben wij dit bedrag terug gestort op 15/12/2023.Hierbij werd het volledige bedrag van Eur243,71 aan u overgemaakt.Hopende u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,KimCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805Kelwf:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform