Beste, na overstap van analoge meter naar digitale meter wegens het plaatsen van zonnepanelen, kregen wij een foutieve afrekening met veel te hoge meterstanden. Als gevolg kregen we dan ook een veel te hoge voorschotfactuur vanaf dec 2023. Na telefonisch contact, probleem niet opgelost, medewerker TE kon max 20% aanpassen, maar wou niet nakijken waar de fout lag. Samengevat, huidige meterstanden dd 231120: 912 (piek) + 986 (dal) = 1898 kwh, wat een verbruik is geweest voor 10 maanden ( vanaf 21 feb'23 tem 20 nov'23). Wij gaan er dus vanuit dat wij een jaarverbruik kunnen hebben rond de 2300 kwh. De voorschotfactuur is echter gebaseerd op een jaarverbruik van 7941 kwh, wat dus 3x zo hoog zou zijn als de realiteit. Ons maandelijks voorschotbedrag was 157,34 € en zou nu 231.87€ worden. Een bedrag waar we gezien onze meterstanden en verbruik, absoluut niet mee akkoord kunnen gaan. Wij vragen dan ook een herberekening op basis van ons reële verbruik, vooral ook omdat onze grafieken aantonen dat wij al jaren een verbruik in dalende lijn hebben, nog versterkt door de huidige opbrengst van 12 zonnepanelen, geïnstalleerd okt'22. Bovendien wachten wij nog altijd op een terugbetaling van de factuur ( N23/01175632) voor het afsluiten analoge meter 22 feb'23, factuur pas ontvangen deze maand ( 9/11/23), voor een bedrag van €243.71