Terug

Aanrekening vaste vergoeding

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: Luminus

30/01/2019

Addertje onder het gras.... hardnekkige aanrekening van vaste vergoeding 60 euro electriciteit & 40 euro gas voor aansluiting van 72 dagen. Opgezegd wegens te hoge tarieven (aansluiting gebeurd door derde nav nieuwe huurder - mezelf - pand). Kleine lettertjes niet gelezen maar ging uit van “kosteloze omschakeling”, zoals wordt “bemoedigd” door energiewijzer etc. Blijkt dat Luminus een van de leveranciers is die halsstarrig het forfait aanrekent i.p.v. pro rata berekening. Bovendien is vermelding op kredietnota bijzonder verwarrend cq misleidend. Voel me zeer bedrogen. Gaat immers om zomaar even een vaste vergoeding tbv 80,28 euro.....en dat voor 72 dagen verbruik bij Luminus. Zeker geen positieve publiciteit voor Luminus en begrijp niet dat deze leverancier hiermee blijft wegkomen.

Berichten (1)

Luminus

Naar: E. V.

01/02/2019

Beste mevrouw VrijensWe hebben inderdaad de volledige vaste vergoeding aangerekend zoals opgenomen in onze algemene voorwaarden:  De vaste vergoeding is een jaarlijkse forfaitaire vergoeding per gas- en elektriciteitsaansluiting die alle vasteoperationele kosten van Luminus dekt. Tijdens het eerste jaar dat men klant is bij Luminus  voor de levering van gas en /of elektriciteit is deze vaste vergoeding integraal verschuldigd.U meldt dat we duur zijn maar anderzijds hebben we in die periode van 72 dagen geen vraag ontvangen om een tarief te bekijken dat voordeliger is voor u.  Met deze mail bevestigen we dat de aangerekende vaste vergoeding behouden blijft omdat we dus enerzijds geen kans kregen om een aangepast tarief aan te bieden en omdat we wel de onkosten hadden om het contract in orde te brengen.  Met vriendelijke groeten,Het Luminusteam--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------        [URL van in-line afbeelding: www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png][URL van in-line afbeelding: www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]ref:_00D24IPqh._5001p2wvrs2:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform