Terug

Aanrekening van een absurt bedrag mobiel internet

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: Telenet

01/07/2023

Beste,Gisteren opende ik sinds lange tijd geleden mijn Telenet app. Mijn facturen komen per post, dus ik gebruik deze amper. Nu viel mijn oog onmiddellijk op het openstaande saldo van €385,71. Details van de factuur vermelden extra mobiele data verbruik van 2GB dus extra kost van €283,54.Deze dagen zat ik op mijn werk in het ziekenhuis (gratis WiFi) of thuis. Ik belde voor meer uitleg naar de klantendienst. Ze vond dit vreemd en keek alles na. Na enkele minuten zei ze dat die echter geen fout is maar klopte. Als ik extra bewijs vroeg van die “extra mobiele verbruik” werd me gezegd dat dit niet gegeven kon worden. Ik zei dan dat ik in het verleden bij €5 overschreiding normaal een waarschuwing van hun kreeg. Dit werd door Telenet bevestigd maar door een fout van hun, niet verzonden. Maar alsnog dan vraag voor een compensatie of kwijtschelding van deze gigantische kost…krijg ik het antwoord dat ik zelf maar dagelijks mijn verbruik moet controleren en ze geen compensatie geven tenzij “hun boel plat ligt”. Ik word dus geacht tegen 11/7 dit bedrag te betalen. Dit lijkt me ergens absurt want ik heb van hun kan uit nooit een verwittiging gekregen, en dit gaven ze ook toe.Ik heb ook dit zelfde verhaal gedaan bij de telecom ombudsdienst. Na lang zoeken want Telenet wou me hun nummer of mailadres niet geven!Ik vind dit echt een trieste zaak. Ik ben al jaren tevreden klant bij hun maar dit kan voor mij echt niet door de beugel. Dus ik hoop dat hier een oplossing kan gevonden worden. Want dit zijn zure centen voor een alleenstaande. Ik betaal steeds correct en tijdig al die jaren voor mijn Kong abonnement, internet en tv.

Berichten (1)

Telenet

Naar: C. D.

03/07/2023

Lees deze e-mail op s:comm.telenet.be/optiext/optiextension.dll'ID=xugQbbOlgbWu1BNiKTIe8cdvsLRKATKyQWLY6sUFLxr%2BjvHSxr4TWjbU_26cQftbIVl4eUd1qlyD4aX9fQyzTcg8eqgxxF


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform