Terug

aanrekening geschat verbruik tussen meteropname en opname meterstanden

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: Engie

29/10/2022

BesteOp 1 juli stapte ik over van Eneco naar Engie. Op 14 september werden onze meterstanden door een medewerker van Fluvius opgenomen en op 17/10 ontving ik een mail met daarin de jaarfactuur (1/07 - 15/10). De factuur bedraagt 340,57 euro.Op deze factuur merkte ik op dat Engie een 'geschat bedrag' factureert voor de periode tussen de meteropname en de datum waarop de factuur werd opgesteld. Deze schatting bedraagt is goed voor meer dan 200 euro. Meer dan de helft van de afrekening! Ik wens echter geen schatting te betalen om deze dan bij een volgende afrekening te laten verrekenen met een volgende schatting... Dit is alles behalve transparant en zeker met de huidige variabele toestanden vind ik dit niet correct. Bij Eneco betaalde ik steeds netjes van meterstand tot meterstand en dit werd op de factuur ook duidelijk aangegeven. Ik wens dus een afrekening te ontvangen enkel en alleen op basis van de doorgegeven meterstanden. Het verbruik tussen 14/09 en 15/10 kan gewoon netjes berekend worden wanneer de volgende meterstanden doorgegeven worden, zonder schattingen en verrekeningen die het voor de consumenten moeilijk maken om een overzicht te bewaren.Ik heb via de website van Engie een klacht over mijn factuur ingediend.

Berichten (2)

Engie

Naar: K. D.

02/11/2022

Beste mevrouw De CeusterTest Aankoop bezorgde ons uw klacht op 29 oktober 2022.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaint Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: K. D.

21/11/2022

Beste heer, Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: zaterdag 29 oktober 2022 11:12À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: ⚠️ Klacht - aanrekening geschat verbruik tussen meteropname en opname meterstanden - (CPTBE01641419-82)⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform