Terug

Aanrekening aan verkeerd tarief en verrekening met tegoeden

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. E.

Naar: Engie

08/01/2023

Sinds 04 november 2022 heb ik een intern dossier lopende bij Engie, waarbij Engie gesteld heeft te onderzoeken of de aangerekende tarieven van Leegstand zouden kunnen herzien worden.Vandaag zondag 08 januari 2023 is er nog steeds geen antwoord van Engie.Het gaat over het volgende adres: Frans Timmermansstraat 111 8, 1731 Zellik, klantnummer 2 208 993 954, te betalen bedrag 900,09 EURDoor een materiële vergissing kruiste ik destijds Leegstand tarief aan op het contract.Ik kaartte dit aan bij Engie met de vraag om de tarieven voor gas en elektriciteit toe te passen van mijn domicilieadres in Oostende, Elisabethlaan 224, bus 0501.Tot op heden bleef deze vraag zonder gevolg.Het enige dat ze gedaan hebben is 2 tegoeden (één van 42 EUR (saldo van regeringstegemoetkoming van 292 EUR – 350 EUR voorschot voor mijn thuisadres in Oostende) en een ander tegoed van 111,33 EUR op een ander pand in Zellik waarvan ik de eigenaar ben) af te trekken van het door mij te betalen bedrag van 900,09 EUR dat verkeerdelijk aangerekend werd.

Berichten (5)

Engie

Naar: E. E.

09/01/2023

Beste heer Espagnet,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht op 08 januari 2023.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.We informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groeten,Complaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bee klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: dimanche 8 janvier 2023 16:31À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Aanrekening aan verkeerd tarief en verrekening met tegoeden - (CPTBE01692167-02)Klacht - Aanrekening aan verkeerd tarief en verrekening met tegoeden - (CPTBE01692167-02) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

E. E.

Naar: Engie

11/01/2023

Als jullie zoveel aandacht aan klachten van jullie klanten besteden zoals eerder vermeld, dan kunnen jullie misschien beginnen met de juiste gegevens van de tellers te gebruiken bij overdracht. Zowel voor elektriciteit als vooral voor gas werden verkeerde teller gegevens aangerekend. Zie document van overdracht in bijlage.

E. E.

Naar: Engie

30/01/2023

Wordt het niet stilaan tijd bijna 3 maanden nadat jullie een intern dossier opstartten (04 november 2022) om tot een aanvaardbaar voorstel, factuur en conclusie te komen ? De vraag is en blijft heel simpel : pas de tarieven toe van mijn hoofddomicilie in Oostende en met de correcte waarden van de meters. Dit is NU voor beide thema's niet het geval.

E. E.

Naar: Engie

27/02/2023

Wanneer kan ik een antwoord verwachten op mijn vragen ? Deze gijzeling van de klant (ik dus) duurt nu al méér dan 4 maanden. Een beetje respect naar de klant ware aangewezen.

Engie

Naar: E. E.

28/02/2023

Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groeten,Complaint Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform