Terug

aanrekenen van schadebeding terwijl schade door proximus zelf is veroorzaakt

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. H.

Naar: Proximus

23/10/2023

Vermoedelijk ten gevolge van de overdracht van telefoonnummer vergeet Proximus een factuur van nov 2022 in te dienen bij de bank waar een domiciliëringsopdracht liep. Evenmin stuurde ze een papieren factuur. Bij telefonisch contact na ontvangst van een rappel tot betaling werd aangegeven dat er geen openstaande schuld meer was en kon de rappel niet verklaard, noch gedetailleerd worden. Begin 2023 ontvangen we via deurwaarder een aanmaning met duidelijke détails van de openstaande schuld, welke wij onmiddellijk vereffenen. We weigeren echter het schadebeding van 60€ te betalen omdat de schuld integraal bij Proximus ligt. We laten onze argumentatie via de deurwaarder weten bij mail begin januari 2023. Hierop komst geen antwoord. Eind september 2023 volgt een nieuwe aanmaning tot betaling van 60.06€ (schadebeding plus rente).Na mijn nieuwe reactie via mail aan gerechtsdeurwaarder wordt het dossier door deze laatste aan proximus voorgelegd. Proximus vindt de kosten terecht en nog verschuldigd. We ontvangen eind oktober 2023 opnieuw een aanmaning tot betaling 60.10€ .Wij kunnen hiermee niet akkoord gaan

Berichten (2)

Proximus

Naar: M. H.

31/10/2023

Dag mevrouw,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik, dat u ook een dossier heeft geopend via de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. U zal dan ook de antwoordelementen via dat kanaal ontvangen.Hierbij sluit ik dan ook het Testaankoop dossier af.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,NaamHet Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools:www.proximus.be/supportwww.proximus.be/videowww.proximus.be/forumwww.proximus.be/vlottestartOm u zo efficient mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is gea¯nstalleerd.Contacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-10-23-13.15.45.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921002738605]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921002738605]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

Proximus

Naar: M. H.

31/10/2023

Dag mevrouw,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik, dat u ook een dossier heeft geopend via de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. U zal dan ook de antwoordelementen via dat kanaal ontvangen.Hierbij sluit ik dan ook het Testaankoop dossier af.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,NaamHet Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools:www.proximus.be/supportwww.proximus.be/videowww.proximus.be/forumwww.proximus.be/vlottestartOm u zo efficient mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is gea¯nstalleerd.Contacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-10-23-13.15.45.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921002738577]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921002738577]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform