Mijn vader is sinds 2010 klant bij jullie, incl TV. Sinds 2019 werd de decoder in het Telenet verkooppunt op Turhoutsebaan Borgerhout ingewisseld en vervangen door een CI / Telenet met een kaartje. Sinds al die tijd is het toestel stilzwijgend gekoppeld gebleven aan zijn abonnement en betaalt hij dus teveel per maand. Uw klantendienst vraagt een bewijs van teruggave want zo niet wordt er een restwaarde van het toestel (dat niet langer in ons bezit is) aangerekend. Alsof we na 11 jaar klant zijn een verouderde digibox zouden achterhouden. Twee dingen daarbij: het toestel werd volledig teruggebracht: wat duidelijk is, het verkooppunt in Borgerhout heeft toen zijn werk niet gedaan en daar worden we nu op afgerekend. Ten tweede: vroeger vermeldde men transparant een maandhuur van de decoder op de factuur. Nu al geruime tijd niet meer de huur zit blijkbaar 'verstopt in de totaalprijs. Zodoende kunnen we niet bewijzen dat jullie al 1,5 jaar teveel aanrekenen. Tweede issue - en ik ben zeker dat we daar niet alleen zijn: mijn vader zat al een 1,5 jaar met een traag internet. Wat bleek toen ik belde met uw helpdesk 'oh maar die zwarte modem is allang niet meer up to speed met de hedendaagse normen. Maw, sinds 2010 wordt een modem geïnstalleerd en geregistreerd in My Telenet, maar ook die wordt stilzwijgend niet vernieuwd. Even correct blijven Telenet: dit lijkt me geen klantenbinding maar een goed berekende profitmargin op verouderde toestellen (box en modem). Vooral oudere mensen die het niet zo close volgen, zullen waarschijnlijk niet veel laten horen, en op dat segment zit er voor jullie een grote winstmarge. We wensen een rechtzetting/tegemoetkoming van 1/ een 2 jaar geleden ingeleverde digibox die door jullie IT niet is doorgegeven als gereturned maar nog steeds wordt verhuurd' en 2/ een korting/vergoeding voor een stokoude modem die ik nu zelf 'gratis' mocht vervangen. Anders kostte me het 85 €. Ondertussen kijken we alvast uit naar alternatieve providers. Beleefde groet.