Terug

Aanrekenen bijpremie schuldsaldoverzekering

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. H.

Naar: KBC Verzekering

28/10/2018

Ten gevolge van echtscheiding neem ik de echtelijke woning over waarvoor ik hypothecaire lening afsloot bij KBC. Hiervoor werd ook een schuldsaldopolis aangevraagd waarvoor ik een te betalen premie kreeg.Plots kreeg ik op 17/09/2018 een brief waarin staat dat ik omwille van een psychische aandoening een verhoogde premie moet betalen van maar liefst €2.616,81 zijnde 50% meer dan de oorspronkelijke premie!Deze conclusie zou gebaseerd zijn op een vragenlijst die ik begin 2018 invulde en waarin werd aangegeven dat ik de voorbije jaren was opgenomen in ziekenhuis wegens depressie.Volgens jullie heb ik daardoor een psychische aandoening met verhoogd risico op overlijden!Ik contacteerde zowel mijn agent bij KBC Life als hoofdkantoor en vroeg om meer uitleg.Mijn arts verklaarde dat de depressie het gevolg was van een vechtscheiding en dat ik ondertussen 100% stabiel ben en geen medicatie neem.Desondanks blijft de bijpremie gehandhaafd.Niet alleen vind ik het ongeoorloofd dat jullie zomaar iemand de stempel psychische aandoening op het hoofd plakken maar ook dat jullie niet bereid zijn bijkomende informatie in te winnen over mijn gezondheidstoestand bij mijn behandelende arts.Gezien de hypothecaire akte al getekend is, heb ik geen andere keuze dan de schuldsaldopolis eveneens bij KBC af te sluiten want als ik dat niet doe dan stijgt de rentevoet van mijn lening waardoor jullie mij wel verplichten de polis met jullie af te sluiten!

Berichten (1)

KBC Verzekering

Naar: N. H.

28/10/2018

Geachte mevrouw,Geachte heer,Bedankt voor je mail. Deze mailbox is echter niet meer in gebruik.Gelieve je vraag aan ons te bezorgen via het onlineformulier dat je kan vinden op onze KBC website.Met vriendelijke groeten.Je KBC Team.Madame,Monsieur,Merci pour votre mail. Cette mailbox n'est toutefois plus en service.Veuillez nous envoyer votre question via le formulaire de contact disponible sur notre site KBC.Veuillez agréer, Madame, l’expression de nos sentiments les meilleurs.Votre Équipe KBC.Sehr geehrte Dame,Sehr geehrter Herr,vielen Dank für Ihre E-Mail! Diese Mailbox wird jedoch nicht mehr benutzt.Bitte stellen Sie Ihre Frage über das Onlineformular, das Sie auf der KBC-Website finden.Mit freundlichen Grüßen.Ihr KBC-Team.Dear Sir/Madam,Thank you for your e-mail. This mailbox is no longer in use.Please send us your questions by completing the online form on our KBC website.Yours truly,Your KBC Team.KBC-TelecenterTel. + 32 78 152 153 (N)Tel. + 32 78 152 154 (F,D,E)Fax + 32 3 283 29 50www.kbc.be/stel-je-vraagKBC Bank NV, KBC-Telecenter (ANTtoren - TEL)Schoenmarkt 35, 2000 Antwerpen, BelgiëKBC-Telecenter is bereikbaar alle werkdagen van 8 tot 22 uur, op zaterdag van 9 tot 17 uur.KBC-Telecenter est ouvert tous les jours ouvrables de 8h00 à 22h00 et les samedis de 9h00 à 17h00.KBC-Telecenter ist werktags von 8:00 bis 22:00 Uhr und samstags von 9:00 bis 17:00 Uhr geöffnet.KBC Bank NV, Havenlaan 2, 1080 Brussel, België, BTW BE 0462.920.226, RPR BrusselEen onderneming van de KBC-groep Disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform