Beste, ik deed een boeking van een vlucht met Brussels Airlines. Rechtstreeks op de site van Brussels Airlines zelf. De boeking is voor 2 personen.Per ongeluk typ ik een extra H bijnde achternaam van de 2de persoon waarmee ik reis. Dit betreft een vriend en ik stuur hem de bevestiging van de boeking door. Pas na 2 maand gaat deze de bevestiging checken en merkt de fout op.Ik bel de klantenservice op en wil de fout laten recht zetten. Op de website van Brussels Airlines staat dat deze fout me 25 euro gaat kosten.Doch hoor ik via de klantenservice dat de geboekte vlucht niet via Brussels Airlines zal verlopen maar via een andere luchtvaartmaatschappij die niet eens in de groep van Lufthansa zit. Dus bovenop de 25 euro komt er nog een kost van 123 euro omdat het gehele ticket moet worden omgeboekt en het verschil in huidige ticketprijs dan moet worden verrekend. Ten eerste is nooit opgegeven in alle voorwaarden dat er een boeking buiten de groep van Brussels Airlines is uitgevoerd door hen en dus dat de voorwaarden van die groep van toepassing zijn. Totaal gebrek aan transparantie dus rond de aankoopvoorwaarden.Als ik de aanpassing wou hebben van 1 letter van een naam moest ik binnen de 2 uur volgende op het telefoongesprek een betaling doen die enkel kon voltooid worden met een creditcard.Dus kreeg ik een email, 5 minuten na het gesprek waar geen enkele vorm van uitleg bij staat waarom deze betaling plaats vindt. Geen enkele verkoopsvoorwaarden worden geëtaleerd, geen enkele transparantie hier rond wat mijn rechten zijn rond dit geheel want op de een of andere manier is dit dus een gloednieuwe aankoop voor een dienst waar reeds voor betaald is.Het ruikt naar een vorm van maffia praktijk waarbij je als consument helemaal geen rechten hebt laar staan transparantie. Een betaaltermijn van 2u is volgens mij helemaal niet wettelijk. En omdat ik in België de diensten koop, hen ik volgens mij, als Belgische consument wel recht op bescherming tegen dergelijke praktijken.Ik heb alles uit de kast gehaald om mijn creditcard die thuis lag terwijl ik op mijn werk zat, binnen de 2 uur te bemachtigen en de betaling in orde te krijgen. Want met de extra letter op de boarding pass was mijn vriend ook nooit door de controle gekomen. Dus vanuit die machtspositie kan Brussels Airlines alles van je eisen wat ze willen.