Terug

Aanpassing voorschot

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. V.

Naar: Engie

09/01/2023

Beste, bij de jaarlijkse afrekening (sept. 2022) stelde Engie voor om m'n maandelijks voorschot te verhogen van 160,00€ naar 161,87€. In december 2022 ontving ik een mail van Engie waarin ze voorstelden m'n voorschot te verhogen naar 628,23€.Ik heb toen een simulatie uitgevoerd waarbij Engie er als goedkoopste uitkwam. Het maandelijks voorschot bedroeg ca. 380,00€. Ik heb een veiligheidsmarge genomen en op de Engie-website een voorschot van 400,00€ ingevuld. T.g.v. de dalende energieprijzen en op aanraden van de medie (o.a. VRT-journaal) heb ik vorige week terug een simulatie gedaan.'t Voorschot bedroeg toen 300,00€. Het bleek echter onmogelijk om m'n voorschot van 400,00€ naar 300,00€ te verlagen omdat het in te voeren voorschot minstens 400,00€ moest zijn. ik vind deze handelswijze niet correct. Of heeft de consument foutieve informatie vanuit de media gekregen?

Berichten (3)

Engie

Naar: R. V.

09/01/2023

Beste mevrouw VandammeTest Aankoop bezorgde ons uw klacht op 9 januari 2023.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaint Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: R. V.

23/01/2023

Beste heer en mevrouw Boons-VandammeAansluitend op uw contactname met de consumentenorganisatie Test Aankoop kunnen wij u meedelen dat wij het voorschot hebben aangepast naar 300 euro. Normaal zou u dit zelf via onze website moeten kunnen aanpassen. Er is een beperking van verlaging tot 25% (zodat het risico op een te grote opleg beperkt blijft), echter bij contactname met onze klantendiensten kan altijd naar een nog lager bedrag worden aangepast.Gezien het uzelf niet lukte via onze website, hebben wij de verlaging voor u doorgevoerd alsook deze aanpassing uitgevoerd voor de voorschotfactuur van 10 januari 2023.Deze factuur werd geannuleerd en herzien naar 300 euro. Het teveel betaalde bedrag zal u worden teruggestort.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groetenENGIE Klantendienst(Onze referentie: BIL/ 2206997852 /GHL118) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: R. V.

24/01/2023

Beste heer, Beste mevrouw,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: maandag 9 januari 2023 11:13À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Aanpassing voorschot - (CPTBE01692535-79)Klacht - Aanpassing voorschot - (CPTBE01692535-79) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform