Terug

Aanpassing attest schadeverleden wagen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. W.

Naar: Amazon Insurance (Baloise Insurance)

06/11/2017

Wij zijn sinds kort overgestapt van Baloise naar Touring met onze auto verzekeringen, wij hebben 2 wagens in ons bezit. wij hebben dit allemaal online aangevraagd voor twee wagens te verzekeren bij Touring, voor wagen 1 (skoda) is dit van kracht sinds oktober 2017 wij hebben daarvoor een volledig jaar betaald. Nu vraagt Touring aan ons om een schadeverleden attest te bezorgen om de bonus malus te berekenen. Het is bij het aanvragen van dat attest dat wij gezien hebben dat er iets zou gebeurt zijn op 27/07/2015 wat ons eigenlijk deed schrikken omdat wij van niks weten wat er zou kunnen gebeurd zijn ivm onze wagen van ongeluk ofzo, ik contacteer daarop ons ex verzekeringskantoor met de vraag wat dat eigenlijk inhoud. Na uitleg van het kantoor wisten waarover het ging, dit ging om een herstelling aan onze voordeur ze hebben die dag een nieuw slot komen steken omdat wij ervoor verzekerd waren. nu blijkt dat dit niet door de autopolis is uitbetaald maar door de brandpolis die natuurlijk niks te maken heeft met de autopolis maar doordat dit eerst wel geprobeerd is via de autopolis staat dit natuurlijk nu op het schadeverleden attest als ongeval in fout terwijl daar eigenlijk geen wagen aan te pas is gekomen. Er staat ook duidelijk op het schadeverleden attest dat er door de autopolis geen uitbetaling is gebeurt, Nu wat is het probleem,-> touring smeert ons nu 4 bonus malus punten aan omdat zij dit aanschouwen als ongeluk in fout-> doordat wij bij Baloise weg zijn willen zij niet meewerken om een aangepast document te bezorgen waarop staat dat dit niks met de autopolis te maken heeft. -> met gevolg dat wij nu meer moeten betalen Er is nog een probleem, wagen twee (peugeot) heeft 3 jaar geleden een klein ongelukje gehad met zeer kleine schade aan dergelijke, hiervoor rekent Touring ook nog eens extra 4 bonus punten voor aan het poliscontract van wagen 1 (skoda). terwijl deze twee poliscontracten niks met elkaar te maken hebben.hier is het probleem:-> bonus malus skoda is nu 8 door een niet ongeluk zogezegd in fout en door 1 ongeval in fout van de peugeot. hier moeten we normaal op 0 staan -> bonus malus van de peugoet staat ook op 8 door dat 1 ongeval in fout ( wat terecht is ) en ook daar het zogezegd ongeval in fout wat er totaal geen is. normaal moeten we hier enkel in bonus malus 4 staan -> het kan toch niet dat wij bonus punten worden aan gerekend krijgen van andere polissen waar een ongeluk met gebeurt is Ik heb ondertussen al gebeld met beide partijen maar willen alle twee niks ondernemen, dus sta ik met mijn rug tegen de muur.Ik heb ook gebeld met test aankoop en hebben mij gezegd dat ik dit aangetekend schrijven moet doen gericht aan baloise wat ik dus ook ga doen. Hij rade ook aan om dit in een klachtenmail te zetten wat dus bij deze gebeurt is


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform