Op 29 juli 2024 kocht onze dochter online een boxspring Kameleon voor in haar opgeknapte slaapkamer. We kregen een e-mail dat we een e-mail zouden zouden ontvangen zodat we zelf een leveringsafspraak konden inplannen. Verder moesten we 20 tot 30 minuten voorzien voor de montage, die door 2 personen van de leverfirma zou gebeuren.
Later op de dag ontving ik een e-mail dat het bed op 1 augustus zou geleverd worden tussen 8u en 21u (geen mogelijkheid om een leveringsinspraak in te plannen?).
Op 1 augustus levert één persoon van PostNL het bed, die persoon geeft duidelijk aan dat hij enkel instaat voor de levering, niet voor de montage.
We zorgen er zelf voor dat alle dozen op de dochter haar kamer terechtkomen en starten met de montage. Bij de eerste doos die we uitpakken, het hoofdbord, valt op dat de kleur die gekozen werd, donkergrijs, heel erg zwart is, en eigenlijk niet mooi staat in de ruimte (jeugdkamer). Onze dochter geeft zelf teleurgesteld te zijn. Buiten het hoofdbord pakken we niets uit en we besluiten de bestelling nog retour aan te melden op 1/8. Ik krijg een automatische melding dat een medewerker contact zal opnemen.
Op 8 augustus heb ik nog steeds geen medewerker gehoord, en alle dozen van de boxspring nemen behoorlijk wat ruimte in op onze dochter haar kamer. Ik besluit zelf via e-mail contact op te nemen met Emma via support@emma-sleep.freshdesk.com en support@emma-sleep.freshdesk.com.
Aangezien geen enkele stap sinds de bestelling verliep zoals werd voorgesteld, besluit ik toch even te googelen om te bekijken of er nog klanten dezelfde problemen hebben ervaren. Het ontbreken van een reactie of het niet inzetten van het retourproces lijkt courant aanwezig... Aangezien we niet zoveel ruimte hebben om alle dozen (die proper klaarstaan voor afhaling) zomaar elders te stockeren, blijft alles voorlopig op onze dochter haar kamer staan. Ik hoop dat ik door middel van dit schrijven kan voorkomen dat de dozen daar nog maanden staan.