Terug

Aanmaningskosten facturen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: PIDPA

04/12/2018

Ik heb ondertussen 35 euro aanmaningskosten op facturen die te laat werden betaald. Het probleem is dat ik ofwel geen factuur ontvang, ofwel veel te laat. Of dit nu de fout is van Pidpa of de Post weet ik niet, maar ik ben niet van plan om aanmaningskosten te betalen voor facturen die ik nooit heb gezien. De laatste keer krijg ik een 2de aanmaning (nooit enige factuur gezien) die betaald moest zijn 2 weken voor ik de brief in de bus kreeg!

Berichten (1)

PIDPA

Naar: T. V.

14/12/2018

Geachte,We hebben het dossier van dhr Van der Auwermeulen nagekeken.Inderdaad, na elke factuur dienen we onze aanmaanprocedure op te starten alvorens onze facturen betaald worden.Onze briefwisseling wordt via een automatisch systeem verstuurd. Indien een brief om één of andere reden niet tijdig verstuurd werd, krijgen we hiervan een foutmelding en zorgen we er manueel voor dat de betreffende brief toch nog verstuurd wordt.Op het feit dat onze brieven al dan niet afgeleverd worden, hebben we geen controle. Onbestelde brieven worden aan Pidpa geretourneerd. We vinden echter geen dergelijke melding terug in het dossier. Indien dhr Van der Auwermeulen problemen heeft met de postbezorging, dan raden we hem aan contact op te nemen met BPost.Misschien is e-facturatie een oplossing? Inschrijven kan  via www.pidpa.be/drinkwater/facturen-betalen/e-facturatie.Onze aanmaanprocedure blijft echter per post gebeuren.We hebben deze beslissing genomen omdat we zodoende toch nog onze klanten kunnen bereiken die onze e-mails niet lezen, niet ontvangen, verliezen, enz.Indien client wenst dat Pidpa de betaling van  zijn factuur automatisch regelt met  zijn financiele instelling, kan hij steeds  betaling per domiciliering aanvragen.Dit kan via www.pidpa.be/drinkwater/facturen-betalen/domiciliering.Als u nog vragen heeft, beantwoorden wij deze graag tijdens de kantooruren (tussen 8.00u en 17.00u) op het nummer 0800 90 300 (optie 1).Met vriendelijke groeten,S. SmoldersklachtenbehandelingPidpa, uw partner in waterwww.pidpa.beOp onze diensten zijn het Algemeen en het Bijzonder Waterverkoopreglement van toepassing. Beide reglementen leest u steeds samen. U vindt deze reglementen op www.pidpa.be   of vraagt ze op via 0800 90 300 (optie 1) tijdens de kantooruren (tussen 8 uur en 17 uur).Het privacybeleid van Pidpa vindt u op de website van Pidpa: www.pidpa.berivacy.              Het privacybeleid van Pidpa vindt u op de website van Pidpa: www.pidpa.berivacy---------------------------------Disclaimer: zie www.pidpa.be/wv/disclaimer.htm


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform