Klacht
A. C.
Naar: ZALANDO
Op 12/02/2018 maakte ik bij Zalando een bestelling met bestelnummer 11003023211563 van twee jurken van het merk New Look. Toen ik later de bestelling ging ophalen bij mijn postpunt bleek ik een volledig ander product te hebben ontvangen, nl. een paar schoenen. Verder klopten de verzendgegevens van het pakket wel met die van het bestelnummer. Hierna heb ik contact opgenomen met de customer service, zij wisten me te vertellen dat ik de schoenen mocht retourneren en dat zij hierbij de bestelling zouden afsluiten. Zo gezegd, zo gedaan en hiermee was de kous af.Enkele maanden later, op 06/04/2018 maakte ik nogmaals een bestelling bij Zalando met ordernummer 11003024162390. Dit keer voor een bestelling van 4 artikelen van verschillende merken. Enkele dagen later was mijn pakje beschikbaar om op te halen in mijn postpunt. Bij het openen van dit pakje bleek dit niet te gaan om de producten die ik besteld had, maar had ik de 2 jurken ontvangen die ik in februari besteld had in order 11003023211563 en nooit ontvangen had. Hierop bel ik de klantenservice, die me vertellen dat ik de jurken kan retourneren, ondanks dat deze bestelling al afgesloten is. Zij zouden een onderzoek starten naar waar het fout liep in hun distributiecentrum. Ik vroeg aan de telefoon of ze me konden bevestigen dat ik geen aanmaningen of dergelijke zou ontvangen van deze bestelling, gezien ik niet in de fout was. De dame aan de lijn vertelde me dat ze me een bevestiging via mail zou versturen van hetgene wat we besproken hadden.De volgende dag had ik nog steeds geen bevestiging via mail ontvangen, dus ik mail hierop de customer service om nogmaals het probleem uit te leggen en vraag een bevestiging via mail van hetgene wat me verteld is aan de telefoon. Ik kreeg volgende reply: Beste Eline,Dank je wel dat je contact hebt opgenomen met Zalando!Je hebt de bestelling 11003024162390 ontvangen, maar daar zat de bestelling 11003023211563 in die je op 12 februari had besteld. Graag ontvang je een bevestiging dat er een onderzoek is gestart. Mijn excuses voor het ongemak.Ik heb dit voor je nagekeken en ik zie dat mijn collega inderdaad een onderzoek is gestart. Zodra we meer weten wordt je via e-mail op de hoogte gehouden.Als je nog verdere vragen hebt, aarzel dan niet en neem contact met ons op.Ik wens je een fijne dag.Met vriendelijke groeten,Naomi Lie Sem Deze reply ontving ik op 12/04/18. Op 13/04/18 krijg ik vervolgens een bevestiging van Zalando dat de retour van order 11003023211563 (de twee jurken die ik in februari had besteld en nu fout had ontvangen) verwerkt is. Vandaag, 25/04/18, kreeg ik een aanmaning tot betaling van Zalando voor bestelling 11003024162390. Dit terwijl me telefonisch VERZEKERD is dat ik geen aanmaningen zou krijgen voor deze bestelling. Hierop mail ik hen het volgende:Beste,het onderzoek naar deze verloren bestelling is nog lopende. Gezien ik de bestelling nooit correct ontvangen heb, zou ik deze ook niet moeten betalen. Ik ontvang voorlopig wel e-mails met aanmaningen van Zalando om deze bestelling te betalen. Zouden jullie mij geen mails hieromtrent willen sturen? Verder ben ik benieuwd waar het onderzoek tot nu toe staat, gezien de laatste ontvangen mail van 12 april dateert. Ik hoor het graag!Met vriendelijke groet,Eline LDe volgende mail ontvang ik terug van hen: Goedendag Eline,Dank je wel dat je contact hebt opgenomen met Zalando!Je geeft aan dat je nog geen antwoord hebt gekregen van het onderzoek, dit klopt inderdaad.Ik wil je graag vragen om het te betalen bedrag van de artikelen die je hebt behouden om nu alvast te betalen.Je zult op dit moment geen betalingsherinneringen ontvangen tot het onderzoek is afgerond.Als je nog verdere vragen hebt, aarzel dan niet en neem contact met ons op.Ik wens je een fijne dag.Met vriendelijke groeten,Ouassim El Haddadi Waarop ik de volgende mail terugstuur:Beste,het onderzoek draait er net om dat ik de foute artikelen heb ontvangen en deze heb teruggestuurd. De artikelen in kwestie die ik heb besteld heb ik nooit ontvangen. Ik kan dus niet betalen voor artikelen die ik heb behouden, want ik kan ook niet houden wat ik niet ontvangen heb? Het gaat hier om een fout vanuit jullie distributie. Ik snap dat een reply vaak automatisch wordt gegeven en dat jullie zullen verdrinken in de vragen, maar even de kwestie nalezen is in dit geval wel aangewezen :) Er is me verzekerd dat ik geen aanmaningen zou krijgen omtrent een bestelling die ik nooit gekregen had. Dit is ook de reden waarom ik een bewijs via e-mail wou na een telefonisch gesprek.Met vriendelijke groet,Eline LHierop ontvang ik dan weer volgende mail: Beste Eline,Bedankt voor je bericht aan Zalando!Ik begrijp dat het niet fijn is het gevoel te hebben dat er automatische berichten gestuurd worden.Dit is ook zeer zeker niet de bedoeling!Zolang het onderzoek loopt kan het bedrag niet kwijtgescholden worden en blijft de betaling dus openstaan. Vandaar dat je ook betalingsherinneringen ontvangt.Ik snap dat je liever niet wil betalen aangezien je niks ontvangen hebt. Helaas is dat voor nu de enigste optie om geen betalingsherinneringen meer te krijgen. Dit bedrag word natuurlijk meteen teruggestort nadat het onderzoek afgehandeld is.Zodra er iets bekend is, nemen we meteen opnieuw contact op!Alvast bedankt voor je geduld.Ik wens je een fijne dag.Met vriendelijke groeten,Steffi SmeetsWaarop ik antwoord:Beste,bij geen enkel bedrijf wordt er een betaling verwacht van een bestelling die niet ontvangen is. Ik zal dit dan ook niet doen en aanvaard geen boetes op dit bedrag. Ik heb volledig de procedure gevolgd zoals deze zou moeten gevolgd worden: bij alle problemen heb ik jullie onmiddellijk op de hoogte gebracht en vooruit willen helpen. Momenteel heb ik geen zicht op hoe lang dit onderzoek zal duren en wanneer dit afgerond zal worden. Tenzij ik zelf naar jullie blijf mailen of bellen ter info ontvang ik geen verdere updates.Indien ik het bedrag zou overmaken (wat gewoon al niet fair is), heb ik geen verzekering dat dit ooit terug op mijn rekening terecht zal komen. Het voelt voor mij aan als pure afzetterij. Bij andere bedrijven zoals Bol.com of Asos heb ik dit nog nooit moeten meemaken. Als ik jou nu zeg dat ik bijvoorbeeld schoenen aan je ga verkopen (je mag ze betalen achteraf), en je ontvangt ze nooit, maar wel aanmaningen, dan zou je dat persoonlijk toch ook niet willen betalen? Ik kan niet achter de handelswijze van zulk een bedrijf staan en zal ook klacht indienen bij Testaankoop en de Consumentenbond indien ik een tweede aanmaning ontvang. De oplossing die ik u aanbied is de betaling 'on hold' te zetten tot het onderzoek is afgerond. Indien het pakket alsnog ooit zou aankomen dan retourneer ik dit graag, net zoals ik dit dezelfde dag nog heb gedaan met alle fout ontvangen pakketten. Tot nu toe heb ik niks dan problemen gehad in communicatie en een ontzettend verlies van tijd, voor iets dat jullie fout is geweest in het distributiecentrum. Ik weet dat dit kan, gezien de jurken die ik indertijd niet ontving bij de eerste bestelling (waar ik een paar schoenen in de plaats ontving, bestelling 11003023211563) ook als bestelling afgesloten werden door jullie customer service. Ik heb deze nooit moeten betalen. Toen ik bij deze bestelling dan in de plaats de jurken ontving die ik toen bestelde heb ik deze ook direct teruggestuurd, hiervan heb ik ook een bevestiging van retour ontvangen. Deze bevestiging zou voor jullie voldoende moeten zijn gezien ik de fout ontvangen bestelling wel degelijk heb geretourneerd. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet,Eline LWeer een mail terug:Beste Eline,Bedankt voor je reactie! Je geeft aan dat je graag zou willen dat de openstaande factuur op on-hold gezet word. Hoe zeer ik je frustratie begrijp is dit helaas niet mogelijk. Tot dat het onderzoek is afgerond zijn er helaas twee opties. Optie 1 is het bedrag alvast betalen zodat je geen aanmaningen meer van ons ontvangt. En uiteraard storten wij dit bedrag na het onderzoek direct terug op je rekening. Optie 2 is de aanmaningen negeren tot dat het onderzoek is afgerond. Helaas kan ik zolang het onderzoek loopt niet meer voor je betekenen. Je zult zodra het onderzoek is afgerond direct een e-mail van ons ontvangen met alle informatie die wij gekregen heben en een passende oplossing.Als je nog verdere vragen hebt, aarzel dan niet en neem contact met ons op.Ik wens je een fijne dag.Met vriendelijke groeten,Reayana JonkerWaarop ik dus antwoord:Beste,u geeft me ook geen zicht op hoe lang dit onderzoek zal lopen. U kan dus niet op mijn medewerking hopen in betaling tot deze bestelling die ik nooit ontvangen heb. Jullie geven me weinig garanties tot een goede service. Tot nu toe heb ik telkens met een andere persoon op de customer service contact gehad in deze e-mail correspondentie, dit in minder dan een uur. Erg klantvriendelijk vind ik dit ook niet. Dat terzijde, ik zie me genoodzaakt een klacht te openen bij zowel Testaankoop en de Consumentenbond. Ik ben een trouwe klant bij jullie, maar de aanhoudende fouten die in de laatste maanden gemaakt werden door jullie zijn voor mij genoeg geweest. Ik hoor graag over enige ontwikkelingen in het onderzoek.Alvast bedankt voor de hulp en een prettige dag verder.Met vriendelijke groet,Eline LEn dit is vervolgens de laatste mail die ik hier terug op ontving: Beste Eline,Bedankt voor je reactie.Ik kan helaas geen tijdsindicatie geven over het onderzoek omdat dit op een andere afdeling gebeurt en wij hier ook geen zicht op hebben. Zodra ik iets weet zal ik je direct iets laten weten. Ik begrijp dat het vervelend is dat je elke keer iemand anders spreekt maar hier kan ik helaas ook niets aan veranderen. Ik zal het zo goed mogelijk proberen op te pakken. Maar nogmaals zonder antwoord van het lopende onderzoek kan ik helaas niets voor je betekenen.Als je nog verdere vragen hebt, aarzel dan niet en neem contact met ons op.Ik wens je een fijne dag.Met vriendelijke groeten,Reayana JonkerMet deze heb ik dan ook alle gegevens en e-mailuitwisseling overgedragen die ik met hen heb gehad. Ik vertrouw op een goede uitkomst van dit verhaal, gezien ik dit altijd tijdig en correct heb aangepakt en op geen enkele manier in de fout ben.
Berichten (3)
ZALANDO
Naar: A. C.
Klacht: Aanmaningen voor niet ontvangen bestelling (CPTBE00407583-86)Geachte mevrouw Linters,Tot mijn spijt zien wij geen reden u nog verder tegemoet te komen wegens het grote aantal onregelmatigheden op uw account.Met vriendelijke groet,Jeroen de Groot--Zalando SETamara-Danz-Str. 110243 BerlijnDuitslandWeb: www.zalando.beFAQs: www.zalando.be/faqWettelijke vertegenwoordigers:Robert Gentz, David Schneider, Rubin RitterVoorzitter van de Raad van Bestuur:Lothar LanzZalando SE:Ingeschreven met als ondernemingsnummer: 0845.876.820Internationaal belastingnummer (USt-ID): DE 260543043Zalando SE (Naamloze vennootschap) is ingeschreven bij Kantongerecht Charlottenburg BerlijnVerantwoordelijke voor eigen inhoud van Zalando SE volgens § 55 RStV: Robert Gentz ref:_00D0YZtg8._5000YVZKzO:ref
A. C.
Naar: ZALANDO
DATA NOT AVAILABLE
ZALANDO
Naar: A. C.
Klacht: Aanmaningen voor niet ontvangen bestelling (CPTBE00407583-86)Geachte mevrouw Linters,Uw klacht zal langs deze weg niet nogmaals in behandeling genomen worden.Met vriendelijke groet,Jeroen de Groot--Zalando SETamara-Danz-Str. 110243 BerlijnDuitslandWeb: www.zalando.beFAQs: www.zalando.be/faqWettelijke vertegenwoordigers:Robert Gentz, David Schneider, Rubin RitterVoorzitter van de Raad van Bestuur:Lothar LanzZalando SE:Ingeschreven met als ondernemingsnummer: 0845.876.820Internationaal belastingnummer (USt-ID): DE 260543043Zalando SE (Naamloze vennootschap) is ingeschreven bij Kantongerecht Charlottenburg BerlijnVerantwoordelijke voor eigen inhoud van Zalando SE volgens § 55 RStV: Robert Gentzref:_00D0YZtg8._5000YW9Q3A:ref
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten