Terug

Aanmaning niet betalen voor niet ontvangen factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. M.

Naar: Farys

01/03/2024

Beste, Ik keurde bij Farys offerte goed van €418,27 voor stopzetten van een aftakking. Deze werken werden ook reeds correct uitgevoerd. Ik ontving hiervan tot op heden nog geen factuur. 23/02/2024 kreeg ik per post een aanmaningsbrief van de gerechtsdeurwaarder De Wilde & Baele, met vermelding dat ik factuur 5800492045 van Farys ontvangen zou hebben op 28/11/2023 en niet betaald. Hierbij toegevoegd een administratieve kost en schadevergoeding van €51,83. Volgens telefonisch contact met de gerechtsdeurwaarder werd de factuur per post bezorgd. Deze kan echter verloren gegaan zijn. Er is mij geen betalingsherinnering bezorgd, of een digitale factuur en/of herinnering. Ik ben uiteraard bereid de factuur van Farys te betalen, maar niet om deze extra kost van de deurwaarder op mij te nemen.Ik vroeg alvast via de deurwaarder om mij digitaal de betreffende factuur te bezorgen. De betaling (met extra kosten) dient tegen 08/03 betaald te worden. Om verdere juridische gevolgen te mijden leek het mij best om het factuurbedrag van €418,27 wel reeds te betalen? Hoe ga ik hierin best verder?Alvast bedankt!

Berichten (2)

Farys

Naar: P. M.

01/03/2024

Geachte klant,Wij hebben uw bericht goed ontvangen en zullen dit zo spoedig mogelijk behandelen. Mogen wij u vragen uw e-mail niet opnieuw te versturen, we verliezen uw vraag zeker niet uit het oog.Dit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden.Met vriendelijke groeten,Farys klantendienstOnek de snelste manier om uw klantzaken te regelen: via MyFarys, ons online klantenportaal op www.farys.be/myfarys. Wist u trouwens dat u er ook uw verhuis kan regelen?Farys - opdrachthoudende vereniging - Maatschappelijke zetel: Stropstraat 1 - 9000 GentRPR Gent - KBO BTW BE 0200.068.636 - Belfius BE61 0910 1709 0217 - BIC: GKCCBEBB----------------------------------------------------------------------------Si vous habitez dans une commune à facilités (Drogenbos, Linkebeek, Renaix ou Wemmel), vous trouvez la traduction de cet e-mail sur www.farys.be/fr/message-automatique.----------------------------------------------------

Farys

Naar: P. M.

05/03/2024

Geachte klant  Wij keken uw dossier voor u na en stelden vast dat de factuur verzonden werd naar een foutief adres. Wij verontschuldigen ons uirukkelijk hiervoor.  Ondertussen pasten wij uw verzendadres in onze bestanden aan. Daarnaast annuleerden wij de aanmaankosten op uw naam.  U ontving op 5 maart 2024 een meer uitgebreide toelichting op uw persoonlijk e-mailadres.  Met vriendelijke groetenFarys klantendienst  ---------------------------------------Oorspronkelijke tekst


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform