Terug

Aanmaning gekregen van gerechtsdeurwaarden voor factuur drie maanden na stopzetting contract Mega

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. B.

Naar: Mega

07/09/2020

Beste, ik kreeg vorige week een mail met een aanmaning van Mega met verwijzing naar gerechtsdeurwaarder Alain Bordet, dit terwijl we (een half jaar geleden) maar vier dagen klant waren bij Mega met meters die nog niet openstonden voor gebruik. Ook hebben wij geen factuur, herinnering of aanmaning ontvangen (via mail, telefonisch of per post). Hieronder de situatie:Op 20 februari 2020 hebben wij een inschrijving aangevraagd bij Mega, na veel problemen en mails die het onmogelijk maakten om het contract aan te maken werd deze geannuleerd. We waren toen 4 dagen klant met gesloten meters (geen verbruik).Op 20 april werd de inschrijving geannuleerd (hiervan hebben we een mail gekregen).Op 1 mei 2020 kreeg ik een mail omdat ik opnieuw zou ingeschreven zijn (dit zonder aanvraag of toestemming), daarom heb ik met Mega gemaild en gebeld, de medewerkster begreep niet hoe dit kon, maar zou het contract stopzetten.Op 3 mei kreeg ik een voorschotfactuur van Mega, na opnieuw telefonisch contact en een mail zou er een creditnota gestuurd worden (wat ook gebeurde op 7 mei).Vervolgens kreeg ik weer een voorschotfactuur, waarna ik weer telefonisch contact had met een medewerkster van Mega, tijdens dit telefoongesprek werd gezegd Ik weet ook niet hoe deze fouten zijn gebeurd, maar ik beloof dat het deze keer in orde komt. Ik vraag een nulconsumptie aan en ik annuleer het contract zodat u niets moet betalen. Vertrouw er maar op dat ik het in orde maak. Dit gebeurde ook met een creditnota.Hierna hebben we niets meer gehoord van Mega, geen voorschotfactuur, geen herinnering, geen aanmaning,... Tot vrijdag (4/09/2020). Ik vond het daarom ook heftig te lezen dat er een gerechtsdeurwaarder was aangesteld terwijl telefonisch meermaals was gezegd dat de fout bij Mega ligt en ik niets moet betalen en we vervolgens een hele tijd niets meer van Mega gehoord had. We hoopten en dachten dat alle problemen met MEGA nu achter de rug zouden zijn. Vrijdag heb ik dus opnieuw met een medewerkster gebeld. Zij zei opnieuw dat het niet klopte (de volledige inschrijving werd stopgezet en toch volgden er nog voorschotfacturen, zelfs na de creditnota's hiervan) en ze zei ook dat ze zich alleen maar kon excuseren en dat deze zaak beschamend is langs de kant van MEGA omdat dit onnodig blijft aanslepen. Ze begreep niet hoe dit kon of wat ze hieraan kon doen, behalve deze mail sturen. Ze zei (net zoals haar collega's de vorige keer) dat het wel in orde zou komen en stuurde onderstaande mail. Beste meneer Bruninx, Bij deze bevestig ik ons telefoongesprek op 04/09/2020- ik heb aangevraagd om factuur 1201172384 'on hold' te zetten (ter verduidelijking heb ik de factuur in de bijlage gezet, u hoeft hier verder niets mee te doen) - deze factuur 1201172384 werd pas verstuurd nadat uw contract bij ons werd opgezegd, door onze dienst werd u op dat moment verzekerd dat deze factuur u niet aangerekend zou worden - er werd een nulconsumptie voor u aangevraagd op 13-07-2020, deze is nog steeds in behandeling (dit kan een tijdje duren) - het contract was destijds al opgezegd en zonder duidelijke oorzaak terug opgestart, jullie zijn sinds 04/2020 klant bij Essent- wij raden u aan zelf even de deurwaarder te contacterenIntussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,HelenaKlantenadviseur Team MegaNa deze mail heb ik een mail gestuurd met deze inhoud naar de gerechtsdeurwaarder en naar Mega. Hierop heb ik tot nog toe geen reactie gekregen.Vanadaag (7/09/2020) kreeg ik een brief van de gerechtsdeurwaarder dat ik € 94,46 moet betalen (minnelijke ingebrekenstelling) en dat als ik dit niet betaal dit een gerechtelijke procedure wordt die me minstens € 666 zal kosten... Ik weet niet wat ik nog kan doen... Bij Mega hebben 4 medewerksters toegegeven dat de fout bij hen ligt, maar toch blijft het contract automatisch geopend worden en blijven facturen komen...

Berichten (1)

Mega

Naar: B. B.

10/09/2020

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Aanmaning gekregen van gerechtsdeurwaarden voor factuur drie maanden na stopzetting contract Mega - (CPTBE01033751-22)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Klachtenbox, 7 sep. 2020 18:34 CEST--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[KZV220-4866] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[KZV220-4866]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform