Beste, ik en mijn dochter verbouwen haar huis. Er was geen aansluiting van proximus te zien, waardoor we een heel nieuwe aansluiting vroegen voor proximus. Daarvoor werd een wachtbuis aangelegd aan de rechterkant van het huis. De eerste maal werd de afspraak met proximus verplaatst wegens ziekte van de aannemer, waarvoor alle begrip. De tweede maal kwam hij op een regenachtige dag. Hiervoor moeten we verlof nemen aangezien ze steeds komen tussen 8u 's ochtends en 17u 's avonds. Begin januari kwamen ze eindelijk langs. Ik was aanwezig ter plaatse. De aannemer weigerde de draad langs buiten naar binnen te steken omdat het regende. Hoe kon hij dan de draad trekken want er moest gegraven worden aan de wachtbuis... Echter dat deed hij niet. Hij snorde een heel oude aansluiting op aan de linkerkant van het huis, sloot daar de kabel aan en rolde die buiten op. Uiteraard werd er een klacht neergelegd en ter bescherming van de kabel hebben we dan zelf gegraven en de draad dor de wachtbuis gestoken. Hiervoor moesten we van proximus de factuur niet meer betalen en iemand ging de aansluiting komen verplaatsen aan de rechterkant van het huis, aangezien alles aan de linkerkant alles kapot zal gaan voor de aanleg van de riolering. 10 dagen later werden we opnieuw gecontacteerd. We moesten de klacht opnieuw vertellen, waarop we plots te horen kregen dat er een oplossing gezocht zal worden. Weer gingen er 2 weken voorbij. We moesten zelf proximus weer contacteren. Het bleek dat het dossier afgesloten was. Weer werden we kwaad en gingen ze een oplossing zoeken. Het dossier kreeg hoge prioriteit en we zouden gecontacteerd worden. Twee dagen later werden we opgebeld door de aannemer dat was komen werken. Hij zei dat hij wel gegraven had, dat we zouden moeten betalen als we de aansluiting zouden verplaatsen en noemde mij onder verdoken woorden een leugenaar. Opnieuw dienden we een klacht in. We zouden weer 10 dagen later gecontacteerd worden. Dit is inmiddels 3 weken geleden. Mijn dochter nam vandaag opnieuw contact met proximus, waarop er weer gezegd werd dat het dossier was afgesloten. Ondertussen ligt de kabel buiten boven de grond in weer en wind en kunnen mensen erover struikelen, waardoor wij aansprakelijk zouden zijn. Het is genoeg geweest. Het is tijd dat ze woord houden en hun opgravingswerken komen doen om die kabel rechts aan te sluiten voor de wachtbuis. Ze hebben al gezegd dat we niet meer moeten betalen, maar ze moeten we woord houden door die kabel in de grond te steken en aan te sluiten. Best met een andere aannemer ook.