Klacht
C. D.
Naar: IKEA BELGIUM
Geachte, Op 16/3 bestel ik een keuken bij Ikea waarbij alles voorradig was behalve de inbouwkoelkast. Op 2/4 krijg ik een mail: door coronacrisis wordt levering uitgesteld. Op 14/5 wordt er afgesproken dat mijn keuken zal geleverd worden op 23/5. Op 23/5 wordt de keuken geleverd maar ik merk al snel dat er verschillende zaken ontbreken zoals mijn inbouwspoelbak en het werkblad. Diezelfde dag neem ik contact op met Ikea (40min wachttijd) waar er mij gezegd wordt dat dit wordt nagekeken en er contact met mij zal opgenomen worden. Op 8/6 stuur ik zelf een mail vermits ik nog geen antwoord heb van Ikea. Standaardmail terug ontvangen waarin ze zeggen dat ze contact met me opnemen. Op 22/6 neem ik zelf contact op (45min. wachttijd) waarin mij bevestigd wordt dat spoelbak en werkblad zullen geleverd worden op 11/7. Deze goederen worden niet geleverd op 11/7, geen bericht van Ikea hieromtrent. Op 15/7 neem ik zelf contact op (45min wachttijd), geen excuses, geen uitleg nieuwe leveringsdatum op 1/8. Op 17/7 neemt Ikea contact op met de melding dat mijn spoelbak niet meer geleverd kan worden en stellen ze mij een alternatief voor. Ik ga niet akkoord met dit alternatief vermits heel mijn keuken afgestemd is op de zwarte spoelbak en deze in stock was op het moment dat ik bestelde en betaalde. Op 18/7 gaat mijn mama naar Ikea Zaventem waar zij heel onvriendelijk werd behandeld. Er werd als uitleg gegeven dat er geen stock meer is van zwarte spoelbak en de productie stopt. Bij het dreigen om Test-aankoop in te schakelen veranderden ze van houding. Ze zeiden dat zij een fout hadden gemaakt en alles in orde zouden brengen. Op 24/7 wordt er mij bevestigd dat werkblad en spoelbak zullen geleverd worden op 25/8. Er zal een voorlopig werkblad en spoelbak geplaatst worden. Op 24/7 stuur ik een mail naar Ikea met een overzicht van alles wat er is misgelopen en vraag ik om een dossier te openen met vraag tot compensatie. Nooit antwoord gekregen. Op 10/8 neem ik contact op (17min wachttijd) met de vraag om mij het dossiernummer door te geven ivm vraag tot compensatie. Er wordt mij gezegd dat ze een dossier zullen aanmaken (wat blijkbaar nog niet gebeurd was) en ik een bevestingsmail zou krijgen: nooit ontvangen! Op 22/8 neemt een zeker x contact met me op om leveringsdatum te bevestigen. Deze persoon bevestigd mij dat er tot nu toe geen dossier ter compensatie is aangemaakt. De heer x brengt dit voor mij in orde (dossiernr: 6700457. De heer x vraagt mij om een overzicht te maken van alles wat er is misgelopen. Dit deed ik ook meteen, tot op heden nog geen respons hierop gekregen. Ik krijg wel een aankoopbon van 50euro via mail toegestuurd, zonder enige uitleg. Op 17/9 mail ik naar de heer x met de vraag om te reageren op mijn mails en ik vermeld tevens dat ik niet akkoord ben met de aankoopbon van 50euro als dit geldt als compensatie. Diezelfde dag komt Immo Concept (bedrijf dat samenwerkt met Ikea) om werkblad en spoelbak te installeren. Ik laat deze mannen hun werk doen. Als ik even mijn keuken in moet merk in meteen dat ze een witte inbouwspoelbak hebben geïnstalleerd terwijl dit een zwarte moet zijn!!!! Ruim 6maanden wordt ik van hier naar daar gestuurd, uiteindelijk bevestigen ze mij dat alles in orde komt en bij het installeren merk ik dat ze mij goed hebben liggen vermits ik witte spoelbak heb gekregen dat helemaal niet bij de keuken past. Ik probeer sinds meer dan 1uur mijnheer x te contacteren, tevergeefs.Ik moet mijn zwarte spoelbak hebben, zoals besteld en betaald midden maart. Op dat moment was er een stock aanwezig!!!!! Elk initiatief tot contactname moest van mezelf komen, heb wekenlang zonder keuken gezeten. Ze beloven mij en bevestigen mij dat alles in orde komt en bij de definitieve plaatsing van mijn keuken merk ik dat het de verkeerd inbouwspoelbak is!!!!! Er wordt niet gereageerd op mails, heel lang wachten aan telefoon. Heb reeds verschillende dagen kwijtgespeeld door het wachten!!! Ze misleiden en bedriegen hun klanten en nadien laten ze niets meer van zich horen. Ik eis dus dat zwarte spoelbak geplaatst wordt op korte termijn en eis tevens een degelijke vergoeding voor de opgelopen kosten (weken zonder keuken, take-away moeten bestellen), elke contactname moest van mezelf komen (hogere telefoonkosten), recupdagen/vakantiedagen moeten opnemen voor levering en alles op te lossen.
Berichten (7)
IKEA BELGIUM
Naar: C. D.
DATA NOT AVAILABLE
C. D.
Naar: IKEA BELGIUM
GeachteEr is inderdaad iemand van Ikea bezig met mijn dossier. Er werd het volgende afgesproken: levering van ZWARTE spoelbak en werkblad op 15 oktober 2020. Op 19 oktober komen ze dit monteren. Er is een compensatie voorgesteld, waarmee ik akkoord ben op voorwaarde dat mijn keuken volledige afgewerkt is zoals gevraagd en betaald. Deze compensatie wordt pas betaald bij volledige afwerking, plaatsing van de keuken.Met vriendelijke groeten De Loose Christel
IKEA BELGIUM
Naar: C. D.
DATA NOT AVAILABLE
C. D.
Naar: IKEA BELGIUM
Geachte Ikea Belgium Zoals hierboven beschreven hebben wij effectief een overeenkomst betreffende de compensatie indien mijn keuken volledig afgewerkt is en de compensatie effectief ontvang.Met vriendelijke groetenDe Loose Christel
IKEA BELGIUM
Naar: C. D.
DATA NOT AVAILABLE
IKEA BELGIUM
Naar: C. D.
Onlangs hebt u persoonlijke assistentie aangevraagd bij ons online supportcenter. Hieronder vindt u een samenvatting van uw aanvraag en onze reactie.Als dit probleem niet naar uw tevredenheid is opgelost, kunt u het probleem binnen 15 dagen opnieuw openen.Bedankt dat u van onze service gebruikt hebt gemaakt.Om uw vraag via onze ondersteuningssite te openen, klikt u s:nl.support.ikea.be/app/account/questions/detail/i_id/488945ack/AvPs8QocDv8S~eHVGh0e~yLM4Psqei75Mv9H~zj~PP_O/---------------------------------------------------------------Onderwerp---------------------------------------------------------------Klacht - aankoop en levering keuken Ikea - (CPTBE01044014-03)Discussiethread---------------------------------------------------------------Reactie Door E-mail (Yousef) (16/11/2020 ) Beste Tes aankoop,Deze klant is reeds geholpen geweest door ons.groetjes,IKEAKlant Door E-mail service () (19/10/2020 ) Referentienummer vraag 201019-000380 Gemaakt op: 19/10/2020 Laatst bijgewerkt op: 16/11/2020 Status: Opgelost[---001:013644:34496---] s:eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fgebruiksvoorwaardenanddata=04%7C01%7Cs-pcsbenl-a-retbec03%40ikea.com%7C5d51dd2e83874e2d205308d874205b2d%7C720b637a655a40cf816af22f40755c2c%7C0%7C0%7C637387029604384389%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C1000andsdata=easMCUP0SGi56Sk7Zx%2F%2BScZmRQj1kCyjfgv9DFmBuDY%3Dandreserved=0 s:eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fprivacyanddata=04%7C01%7Cs-pcsbenl-a-retbec03%40ikea.com%7C5d51dd2e83874e2d205308d874205b2d%7C720b637a655a40cf816af22f40755c2c%7C0%7C0%7C637387029604394380%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C1000andsdata=meIH02UnmQLYmi9xGPWA0ETSJRhqAeZ07g%2FvVQ7zK2Y%3Dandreserved=0 (s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) (s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) Referentienummer vraag 201019-000380 Gemaakt op: 19/10/2020 Laatst bijgewerkt op: 16/11/2020 Status: Opgelost[---001:013644:34496---]
C. D.
Naar: IKEA BELGIUM
Graag zou ik contact wensen met Mr. Woefs Wouter of andere, ivm met het onbeantwoorden van mijn mails. Jullie zijn telefonisch onbereikbaar, 2x meer dan 60min gewacht en dan nog geen antwoord!!! Ben nog steeds wachtende op de terugbetaling van de BTW (6%) + het verkrijgen van de compensatie zoals afgesproken
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten